- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Dia Mundial de l’Alzheimer
24/09/2007Beca de recerca per finançar projectes d'investigació sobre Castellbisbal
24/09/2024Oberta la convocatòria de la 9a Beca de recerca sobre història de Castellbisbal
24/09/2024La beca està dotada amb 4.000 euros i es poden presentar propostes fins al proper 4 de novembre.
Arrenca la temporada de tardor a la Jugatecambiental del parc de l’Ermita
24/09/2024Més de 350 persones participen en les activitats de primavera de la Jugatecambiental, un recurs educatiu i d’aprenentatge a l’aire lliure adreçat a famílies amb nens i nens de totes les edats.
Convocatòria del ple ordinari del 30 de setembre de 2024
25/09/2024Ple municipal
30/09/2024A les 19.00 hores, a la sala de plens de l'Ajuntament.
El Servei d’Empresa i Emprenedoria ofereix un curs per aprofundir en la gestió econòmica
25/09/2024La sessió formativa anirà a càrrec de la consultora econòmica i financera Elisabet Bach i tindrà lloc el proper 2 d’octubre a la sala de plens de l’Ajuntament.
Inspecció de les estructures de les instal·lacions elèctriques i telefòniques
25/09/2024L’objectiu és avaluar-ne l’estat i requerir a les companyies distribuïdores dels serveis que adoptin les mesures necessàries per a la seva reparació i manteniment.
Espectacle: Celebration
06/10/2024A les 19.00 hores, al Casal Cultural i Recreatiu
Manu Guix, Mònica Pérez i Jordi Rius, entre els noms propis de la nova temporada d’Els Costals
26/09/2024Les entrades ja es poden adquirir telemàticament a www.elscostals.cat o bé presencialment a la taquilla d’Els Costals els dilluns, dimecres i divendres, de 9.00 a 12.00 hores
Àlbum Festa Major 2024
26/09/2024113 anys després, Castellbisbal ha tornat a celebrar la Festa Major de l'Aigua i la Llum
Sessió d'orientació a la recerca de feina
27/09/2024A les 11.30 hores, a l'Espai Margarida Xurgu
Àlbum Festa Major 2022
02/09/2022Àlbum de fotos de la Festa Major de l'Aigua i la Llum 2024
26/09/2024L’Oficina d’Atenció Ciutadana i l’Arxiu Municipal amplien els horaris d’atenció al públic
27/09/2024A partir del 30 de setembre, aquests dos serveis obriran els dilluns a la tarda per incrementar els serveis que s’ofereixen a la ciutadania.
‘Anem a buscar bolets’, nova campanya de dinamització del comerç local
27/09/2024Durant tot el mes d’octubre s’exhibiran als aparadors dels comerços participants dibuixos de bolets fets per l’alumnat de les escoles del municipi. La clientela que els trobi i faci compres en cinc establiments diferents podrà guanyar 100 euros per bescanviar al comerç local.
Commemoració 1 d'octubre
01/10/2024A les 20.00 hores, a la Sala Montserrat Roig de l'Auditori
Racó Jove: Mural Racó Jove "No violènica"
02/10/2024De 17.30 a 19.30 hores, al Racó Jove.
Racó Jove: Torneig FIFA'25
03/10/2024De 18.00 a 19.30 hores, al Racó Jove.
Racó Jove: Curtmetratge Salut Mental
09/10/2024De 17.30 a 19.30 hores, al Racó Jove.
Racó Jove: Jocs de taula
10/10/2024De 18.00 a 19.30 hores, al Racó Jove.
Racó Jove: Plantem una vida
16/10/2024De 17.30 a 19.30 hores, al Racó Jove.
Racó Jove: Telèfon tancat
23/10/2024De 17.30 a 19.30 hores, al Racó Jove.
Racó Jove: Curtmetratge TCA
30/10/2024De 17.30 a 19.30 hores, al Racó Jove.
Racó Jove: Kahoot Natura
17/10/2024De 18.00 a 19.30 hores, al Racó Jove.
Racó Jove: Torneig Air Hockey
24/10/2024De 18.00 a 19.30 hores, al Racó Jove.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55