- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Festival NYS: Espectacle de circ
12/10/2024A les 12.00 hores, a MANXA Ferros (c. Acústica, 5)
Festival NYS: Conferència "Som trossos de tros. Redescobrir el món, la creativitat i la geografia"
16/10/2024A les 19.00 hores, a la Biblioteca Josep Mateu i Miró
Festival NYS: Performance "Exploració Corporal #6. 1820 reduïda a la producció"
18/10/2024De 12.00 a 20.00 hores, a la Ferreria Balsells (c. la Forja, 1)
Festival NYS: Taller de teatre "Tast de teatre"
19/10/2024A les 17.00 hores, a Bemens (c. la Farga, 23)
Festival NYS: Teatre "Els pastorets de casa nostra"
19/10/2024A les 19.00 hores, a la Bemens (c. la Farga, 23)
Festival NYS: Ruta "21.900"
20/10/2024A les 10.00 hores, a l'estació dels FGC del Palau (Sant Andreu de la Barca)
Jornada amb la Policia Local de Castellbisbal
20/09/2024A les 17.00 hores, a la plaça Folch i Torres
Matí al Museu del Tractor d'Època
26/10/2024De 9.00 a 14.00 hores, al Museu del Tractor de l'Època
Grans persones, grans jornades!
17/09/2024Ja ho tenim tot a punt per celebrar les 15es Jornades de la Gent Gran, del 2 al 13 d'octubre.
CONSULTEU AQUÍ LA PROGRAMACIÓ!
Xerrada - taller: Exercici físic i salut en la dona
28/09/2024A les 10.00 hores, a l'Illa Esportiva
Perruqueria Rínxols
Professionals al vostre servei des de fa més de 25 anys.
Cuidem la teva imatge.
Festival NYS: Instal·lacions artístiques
19/09/2024Del 19 de setembre al 20 d'octubre
XXIV Campionat Escolar de Cros de Castellbisbal
06/10/2024A partir de les 10.15 h i durant tot el matí, al circuit del Serral de la Verdolaga
Castellbisbal celebra la Setmana Europea de la Mobilitat 2024 amb activitats per a tots els públics
18/09/2024Fins al 22 de setembre s’han programat diverses activitats per promoure hàbits de desplaçament més sostenibles i respectuosos amb el medi ambient.
El festival NYS Polígon Arts torna a Castellbisbal
20/09/2024La iniciativa, inèdita a nivell europeu, compta amb la participació d’una vintena d’empreses i més d’una seixantena d’artistes, en una programació que s’allargarà fins al 20 d’octubre.
Festa Major de Costablanca
28/09/2024Cap de setmana del 28 i 29 de setembre
Festival NYS: 3r mercat solidari i d'intercanvi
19/10/2024De 9.00 a 13.00 hores, a la Plaça de l'Esgésia
Imatge corporativa
20/09/2024Juny - Agost 2024
15/07/2024Vuitè concurs: Random relats 2024
23/09/2024Fins el 27 d'octubre, envia el teu relat vía correu electrònic.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55