- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
JEP: Conferència. El retaule de Castellbisbal
24/10/2024A les 19.00 hores, a l'Espai Montserrat Roig d'Els Costals
JEP: Maridatge patrimonial de vins i formatges
24/10/2024A les 20.15 hores, a l'Espai Margarida Xirgu d'Els Costals
JEP: Tallers familiars del Museu
25/10/2024Activitat ajornada a causa de la previsió meteorològica. Es duran a terme per les Festes Majors de Sant Vicenç.
S’instal·len tendals a tres centres educatius del municipi per generar nous espais d’ombra
07/10/2024Les obres de millora s’han dut a terme a l’Escola Benviure, l’Escola Els Arenys i l’Escola Mare de Déu de Montserrat i han suposat una inversió de 14.344,55 euros
Nit de foc
31/10/2024De 20.00 a 21.30 hores, itinerant
Setembre 2024. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
07/10/2024La façana de l’Ajuntament s’il·lumina de blau amb motiu del Dia Internacional de la Dislèxia
08/10/2024Amb aquest gest, Castellbisbal dona suport a la campanya “Units per la Dislèxia” amb que es vol donar visibilitat a aquesta i altres dificultats específiques d’aprenentatge.
Obres a la cruïlla del carrer de Pi i Margall amb el carrer de l’Olivar
08/10/2024Els treballs es duran a terme aquest dimecres, al llarg de tot el dia, i consistiran en millorar el paviment d’aquest tram de carrer.
Formació: Sage Contaplus
02/12/2024FORMACIÓ SUSPESA
L’atur baixa lleugerament a Castellbisbal durant el setembre
08/10/2024El perfil de la persona a l’atur al municipi és el d’una dona de 45 anys o més que busca feina al sector de serveis.
Valoració de les trobades d'intercanvi de la Comissió d'Innovació: Sessió 10 d'octubre de 2024
09/10/2024Obres de revestiment de cunetes i millora de marges a les carreteres BV-1501 i B-151
10/10/2024Els treballs s’allargaran unes cinc setmanes i tenen com a objectiu millorar les condicions de seguretat d’aquestes vies.
Aclariment sobre la celebració del Carnaval d’estiu durant la Festa Major de l’Aigua i la Llum 2024
11/10/2024Davant del comunicat que l’Esplai Gatzara ha publicat a les seves xarxes socials en referència a la celebració la nit del passat 19 d’agost del Carnaval d’estiu durant la Festa Major de l’Aigua i la Llum, l’equip de govern vol fer alguns aclariments:
El Serral de la Verdolaga acull una nova edició del Cros Escolar
11/10/2024Totes les escoles i instituts del municipi participen en aquesta iniciativa que té l’objectiu principal de fomentar la pràctica esportiva entre infants i joves.
Nou servei d’atenció precoç a la infància a Can Margarit
29/10/2024Les famílies de Castellbisbal usuàries del Centre de Desenvolupament Infantil i d’Atenció Precoç CDIAP DAPSI faran les visites al municipi i ja no hauran de desplaçar-se a Rubí per ser ateses.
La Biblioteca estrena dos nous clubs de lectura
14/10/2024A partir d’aquest curs escolar, s’ofereix un club de lectura per a nois i noies de 10 a 12 anys i un altre especialitzat en lectures teatrals
Reglament del Consell dels Infants i Adolescents de Castellbisbal
14/10/2024Instrucció de recompenses i distincions de la Policia Local de Castellbisbal
14/10/2024Consulta pública de l'avantprojecte de Reglament del Registre municipal d'habitatges buits de Castellbisbal
15/10/2024Avantprojecte del Reglament del Registre municipal d'habitatges buits de Castellbisbal
15/10/2024Nous tancaments verticals al pavelló de l’Illa Esportiva
16/10/2024Amb la renovació de les finestres es vol facilitar el control de la temperatura a l’interior de l’equipament i millorar les condicions de confort de les persones usuàries.
Programa 30 Plus
01/10/2024Castellbisbal s’il·luminarà de rosa amb motiu del Dia Mundial contra el Càncer de Mama
17/10/2024Amb aquest gest simbòlic l’Ajuntament vol sensibilitzar i mostrar la solidaritat i el seu compromís amb la lluita contra aquesta malaltia, que és el càncer més freqüent en dones arreu del món.
Moció de VOX per la implantació de mesures de control dels excrements animals als espais públics de Castellbisbal
01/07/2024Rebutjada
Vots a favor: VOX / En contra: ERC i SOM-HI / Abstenció: JxCAT, AC i SOM VEUMoció de VOX per la retirada de símbols partidistes als espais públics de Castellbisbal
01/07/2024Rebutjada
Vots a favor: VOX / En contra: JxCAT, AC, ERC i SOM-HI / Abstenció: SOM VEUDarrera actualització: 14.04.2022 | 13:55