- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Campanya d'ajuda a les poblacions afectades per la DANA
01/11/2024L’Ajuntament habilita un punt de recollida de material per a les poblacions afectades per la DANA
04/11/2024Es podran fer aportacions els dies 5 i 6 de novembre a la sala d’actes de l’Ajuntament, de 9.00 a 13.00 hores i de 16.00 a 20.00 hores.
Es manté activat el Pla de Protecció Civil Municipal per episodi de pluges intenses
04/11/2024Es recomana a la ciutadania evitar els desplaçaments que no siguin totalment necessaris i que no es realitzi cap activitat a l’aire lliure ni extraescolar durant tot el dia d’avui.
Bibliolab: Bestilari fantàstic
23/11/2024A les 11.00 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Contes menuts: La granja menuda
14/11/2024A les 17.30 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Exposició: Guillem Viladot Polièdric
01/11/2024En l'horari d'hivern, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Laboratori creatiu: El taller de les papallones
30/11/2024A les 11.00 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Conte-taller familiar: Mil grues d'origami
20/11/2024A les 18.00 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Visita d'autor: Albert Om
27/11/2024A les 19.00 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Atenció presencial dels Serveis Socials municipals a l’OAC de Can Santeugini
05/11/2024L'equip de Serveis Socials atendrà visites a l’OAC de Can Santeugini, el primer i el tercer dijous de cada mes, de 9.00 a 12.00 hores, per facilitar l’atenció a la població que per raons de mobilitat o temps tenen dificultats per desplaçar-se al centre del poble,
Activitat participativa: El cos és casa
21/11/2024A les 19.00 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Dret a donar i a rebre sang
23/11/2024De 10.00 a 14.00 hores i de 17.00 a 20.30 hores, al Casal de la Gent Gran (NOVA UBICACIÓ!)
Festa: Celebrem els drets dels infants i dels adolescents
23/11/2024De 11.00 a 14.00 hores, a la plaça de l'Església i voltants
Activitats matinals contra la violència de gènere
24/11/2024De 10.00 a 13.00 hores, al Parc Folch i Torres
XIV Cursa/caminada solidària contra la violència de gènere
24/11/2024A les 12.00 hores, al Parc Folch i Torres
Taller de gestió emocional amb Blai Puntos
26/11/2024A les 19.00 hores, a l'Espai Margarida Xirgu d'Els Costals
Jornades d'Igualtat als instituts
25/11/2024Durant el matí, a l'Institut Castellbisbal i a l'Institut-Escola Les Vinyes
Eduquem en diversitat de gènere
28/11/2024A les 19.00 hores, a l'Espai Montserrat Roig
IMPROSEX amb aperitiu
01/12/2024A les 12.00 hores, al Casal de la Gent Gran
Taller: Sexualitat madura, sexualitat sàvia
01/12/2024A les 17.30 hores, al Casal de la Gent Gran
Celebrem el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat
03/12/2024A les 17.00 hores, a la Plaça de l'Església
Vine a buscar el Tió!
30/11/2024De 10.30 a 13.00 hores, al parc de l'Ermita
Conferència: “El Cant de la Sibil·la i les cançons de Nadal a Castellbisbal”
03/12/2024A les 19.00 hores, a l'Espai Montserrat Roig d'Els Costals
Hora del conte: El tió menut
12/12/2024A les 17.30 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Inauguració de l’exposició: “L’Alzheimer a través dels traços”
13/12/2024A les 18.00 hores, al foier de l'auditori d'Els Costals
Festival de Villancicos
14/12/2024A les 20.00 hores, al Casal Cultural i Recreatiu
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55