- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Elisabeth Giner
Centre de reiki, sanació, consciència, meditació, creixement personal i psicologia.
Hiperoffice
Botiga de material d'oficina, papereria i llibreria amb molt bons preus i excel·lent atenció al client.
Àmplia gamma de bolígrafs, tinta, tòner impressores....
Oferim solucions per a empreses i particulars.
Tania Álvarez vs. Ben Ephraim
30/11/2024A les 18.00 hores, al Casal Cultural de Castellbisbal
Jornada de vaga del servei d’autobusos urbans i interurbans
27/11/2024Les empreses gestores de les línies de busos urbans i interurbans a Castellbisbal han informat que el servei es veurà afectat demà dijous, 28 de novembre, i divendres, dia 29, a causa de la vaga convocada pel sector de transport de viatgers per carretera.
Convocatòria del ple ordinari del 2 de desembre de 2024
26/11/2024Ple municipal
02/12/2024A les 19.00 hores, a la sala de plens de l'Ajuntament.
Setembre - Novembre 2024
26/11/2024Increment de la presència de la vespa asiàtica al voltant de les tanques d’heura dels habitatges
28/11/2024Els serveis tècnics municipals de Medi Ambient fan una crida perquè les persones propietàries d’habitatges facin la poda de les heures i eliminin les flors perquè atrauen la vespa asiàtica.
En marxa una enquesta ciutadana sobre les necessitats de les persones amb discapacitat
02/12/2024L’Ajuntament acaba de posar en marxa un procés participatiu per conèixer les percepcions i les propostes de la ciutadania sobre l’atenció a les persones amb discapacitat del municipi.
Recull de narracions i contes per a la Gent Gran
12/12/2024A les 17.00 hores, al Casal de la Gent Gran
El Cap Doctor Joan Planas amb La Marató de TV3
12/12/2024A partir de les 11.00 hores, a la Sala d'educació sanitària del Cap Doctor Joan Planas
El Cap Doctor Joan Planas amb La Marató de TV3
13/12/2024De 18.00 a 20.00 hores, a la Sala d'educació sanitària del Cap Doctor Joan Planas
Racó Jove: Taller "Personalitat humana"
03/12/2024De 18.00 a 19.00 hores, al Racó Jove.
Racó Jove: Cinefòrum Jove
05/12/2024De 18.00 a 19.00 hores, al Racó Jove.
Racó Jove: La ruleta del 2024
11/12/2024De 18.00 a 19.00 hores, al Racó Jove.
Racó Jove: Torneig futbolí
12/12/2024De 18.00 a 19.30 hores, al Racó Jove.
Racó Jove: Camps de treball
18/12/2024De 18.00 a 19.00 hores, al Racó Jove.
Racó Jove: Jocs de taula
19/12/2024De 18.00 a 19.00 hores, al Racó Jove.
Enquesta ciutadana
04/12/2024Volem conèixer les percepcions i les propostes de la ciutadania sobre l’atenció a les persones amb discapacitat del municipi.
ENQUESTA ACTIVA FINS EL 9 DE DESEMBRE!
Visita d'autor: La feina dels il·lustradors - Xavier Salomó
17/12/2024A les 18.30 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Vaga del transport urbà i interurbà
04/12/2024La vaga prevista pel dijous 5 de desembre ha estat desconvocada. Tanmateix, la vaga convocada pel dilluns 9 de desembre es manté activa, amb serveis mínims garantits.
Exposició: Mostra anual dels treballs realitzats pels alumnes del taller de dibuix i pintura
17/12/2024Del 17 de desembre al 10 de gener, al Casal de la Gent Gran
Fira de Nadal
14/12/2024De 10.00 a 20.00 hores, a la Plaça de l'Església i carrers adjacents
Fira de Nadal
14/12/2024Dimarts vinent s’estrena una nova edició de la campanya comercial CastellbisVals
05/12/2024El 10 de desembre es posa en marxa un any més la campanya comercial CastellbisVals. La iniciativa ofereix la possibilitat d’adquirir vals de compra de 5 o 10 euros pagant només la meitat del seu valor, ja que l’import restant el finança l’Ajuntament.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55