- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Acords del Ple municipal de novembre de 2024
10/12/2024Resum dels punts més importants tractats el dilluns, 2 de desembre de 2024, durant el Ple municipal que s’havia de celebrar el darrer dilluns del mes de novembre i que es va ajornar una setmana, de conformitat amb el que estableix el Reglament Orgànic Municipal.
Novembre 2024. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
06/12/2024SOM-HI Castellbisbal: articles d'opinió
11/12/2024En el següents enllaços podeu trobar els articles d'opinió del grup municipal de SOM-HI Castellbisbal d'aquest mandat, endreçats cronològicament, de més recents a més antics.
Any 2024
SOM VEU: articles d'opinió
29/05/2023En el següents enllaços podeu trobar els articles d'opinió del grup municipal de SOM VEU d'aquest mandat, endreçats cronològicament, de més recents a més antics.
Any 2025
Any 2024
ERC: articles d'opinió
29/05/2023En el següents enllaços podeu trobar els articles d'opinió del grup municipal d'ERC d'aquest mandat, endreçats cronològicament, de més recents a més antics.
Any 2025
Any 2024
- Ni una menys, ni una més (Setembre 2024)
- Primer any (Juliol 2024)
- Nova etapa (Març 2024)
- Treballem i escoltem (Gener - Febrer 2024)
Alternativa per Castellbisbal: articles d'opinió
29/05/2023En el següents enllaços podeu trobar els articles d'opinió del grup municipal d'Alternativa per Castellbisbal d'aquest mandat, endreçats cronològicament, de més recents a més antics.
Any 2025
Any 2024
L’atur a Castellbisbal torna a baixar el mes de novembre
12/12/2024Per tercer mes consecutiu, ha baixat l’atur a Castellbisbal. Segons dades de l’informe mensual que elabora el Servei Local d’Ocupació i Formació, al novembre s’han registrat 13 persones menys en situació de desocupació respecte al mes anterior.
Trenet de Nadal
11/12/2024Torna el Trenet de Nadal a Castellbisbal! Viatja amb nosaltres del 13 de desembre al 5 de gener.
CONSULTA AQUÍ COM OBTENIR ELS TIQUETS
Junts Castellbisbal: articles d'opinió
29/05/2023En el següents enllaços podeu trobar els articles d'opinió del grup municipal de JuntsI Castellbisbal d'aquest mandat, endreçats cronològicament, de més recents a més antics.
Any 2025
Any 2024
VOX: articles d'opinió
29/05/2023En el següents enllaços podeu trobar els articles d'opinió del grup municipal de VOX d'aquest mandat, endreçats cronològicament, de més recents a més antics.
Any 2025
Any 2024
Actes del Ple
12/12/2024Convocatòries del Ple
12/12/2024Mocions dels grups municipals
12/12/2024Emissions en directe del Ple
12/12/2024Notícies del Ple
12/12/2024Acords del Ple
12/12/2024L’Ajuntament aprova un pressupost de 27,3 milions d’euros per al 2025
13/12/2024La proposta pressupostària de l'any vinent es basa en un model de gestió responsable, orientat a controlar la despesa pública i garantint l’atenció a totes les persones, especialment als col·lectius més vulnerables.
Xerrada sobre discapacitat: Com abordar les conductes inapropiades. Guia per a familiars
16/12/2024A les 17.30 hores, a l'Espai Margarida Xirgu d'Els Costals
Inscripcions cursos de català. Torn preferent
17/12/2024Mati i tarda, a l'Oficina de Català de Castellbisbal
Inscripcions cursos de català. Torn general
18/12/2024Mati i tarda, a l'Oficina de Català de Castellbisbal
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55