- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Cronoescalada a l'Ermita
26/01/2025El 26 de gener, a les 12.00 hores, al Parc de l'Ermita
Torneig d'escacs
26/01/2025El 26 de gener, a les 16.30, al Casal de la Gent Gran
Teatre de Festa Major: Barcelona
26/01/2025El 26 de gener, a les 18.00 hores, a l'Auditori d'Els Costals
Ball de Festa Major per a la Gent Gran
26/01/2025El 26 de gener, a les 18.00 hores, a la sala d'exposicions d'Els Costals
Conferència: La Nova Cançó - Els Setxe Jutges
23/01/2025El 23 de gener, a les 19.00 hores, a la sala d'exposicions d'Els Costals
Taller de circ
21/12/2024De 17.00 a 21.00 hores, al parc Folch i Torres
Inscripcions als tallers del Casal de la Gent Gran
13/01/2025Del 13 al 17 de gener, al Casal de la Gent Gran.
Ball de la gent gran - duplicat
27/10/2024A les 18.00 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
12/01/2025El 12 de gener, a les 18.00 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
09/02/2025El 9 de febrer, a les 18.00 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
09/03/2025El 9 de març, a les 18.00 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
23/03/2025El 23 de març, a les 18.00 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
06/04/2025El 6 d'abril, a les 18.00 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
27/04/2025El 27 d'abril, a les 18.00 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
11/05/2025L'11 de maig, a les 18.00 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
25/05/2025El 25 de maig, a les 18.00 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
08/06/2025El 8 de juny, a les 18.00 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Ball de la Gent Gran
22/06/2025El 22 de juny, a les 18.00 hores, al Casal Cultural i Recreatiu
Ball de la Gent Gran
29/06/2025El 29 de juny, a les 18.00 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Gran calçotada
30/03/2024Excursió de la Gent Gran: Gran Calçotada a Les Ferreres
11/01/2025L'11 de gener, sortida a les 8.00 hores
Horaris dels equipaments i serveis municipals durant el Nadal
17/12/2024Amb motiu de les festes nadalenques, alguns equipaments i serveis municipals modifiquen els seus horaris habituals d’atenció al públic.
Horaris especials del Nadal
17/12/2024Amb motiu de les festes nadalenques, alguns equipaments i serveis municipals modifiquen els seus horaris habituals d’atenció al públic.
CONSULTA ELS HORARIS ESPECIALS
Més d’una setantena d’infants participen al sorteig per acompanyar als Reis durant la cavalcada
17/12/2024Aquest matí s’ha fet a la sala de plens de l’Ajuntament el sorteig per escollir els nens i nenes que acompanyaran als Reis d’Orient durant la cavalcada del proper 5 de gener dalt de les carrosses o en el Trenet de Nadal.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55