- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Ja es pot sol·licitar la reducció per autocompostatge de la taxa de recollida i transport de residus
09/01/2025Fins al 2 de febrer hi ha temps per tramitar telemàticament o presencialment a l’OAC de l’Ajuntament la reducció del 15 % per autogestió de les restes orgàniques en la quota de la nova taxa de recollida i gestió de residus.
Provisió d'un lloc d'interventor/a, mitjançant comissió de serveis
10/01/2025El Casal de la Gent Gran estrena una nova oferta de tallers oberts a la participació de tothom
13/01/2025Aquest mes de gener es posen en marxa les activitats del primer trimestre del 2025 del programa de tallers que organitza el Casal de la Gent Gran i que estan oberts a la participació de tothom, a partir dels 16 anys.
Inscripció a les activitats del programa Salut i Feina
13/01/2025AvÃs de situació de risc per fred
13/01/2025El Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un avís de risc per fred que pot afectar Castellbisbal i el Vallès Occidental aquesta pròxima nit i matinada. La previsió indica que hi haurà glaçades matinals moderades i localment fortes a l'interior, i febles a punts del litoral.
Salut i Feina: La meva personalitat
24/02/2025Els dies 24, 25 i 26 de febrer, de 9.30 a 13.30 hores, a la sala de plens de l'Ajuntament
Salut i Feina: El benefici del riure
21/03/2025El 21 de març, de 10.00 a 13.00 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Salut i Feina: La influència de les emocions (Primera sessió)
31/03/2025El 31 de març, de 9.30 a 13.30 hores, a la sala de plens de l'Ajuntament
Salut i Feina: Alimentació conscient
15/05/2025Els dies 15, 22 i 29 de maig, de 10.00 a 13.00 hores, a l'Espai Margarida Xirgu d'Els Costals
Salut i Feina: Entrenament funcional
23/05/2025Els dies 23 i 30 de maig, d'11.30 a 13.30 hores, a l'Illa Esportiva
Salut i Feina: Eines i tècniques per trobar feina
05/06/2025Els dies 5, 6, 11, 12 i 13 de juny, de 9.30 a 13.30 hores, a l'aula multimèdia d'Els Costals
Salut i Feina: Consciència musical
16/06/2025Els dies 16, 18 i 20 de juny, de 10.00 a 13.00 hores, a l'Espai Margarida Xirgu
A partir de dilluns, la parada de bus del carrer Rasos de Peguera es trasllada al carrer Panadella
16/01/2025El canvi d’ubicació de la parada és conseqüència de les obres de construcció d’una rotonda a la confluència entre la carretera c243C i el carrer Rasos de Peguera (accés sud). La rotonda millorarà la seguretat de la via i permetrà senyalitzar passos de vianants per creuar la carretera.
15a Cursa de Muntanya de Castellbisbal
09/02/2025El 9 de febrer, sortida a les 9.00 i a les 10.00 hores, des del Casal Cultural i Recreatiu
Tinença d'aus de corral per autoconsum
21/01/2025Ioga molt animal
05/10/2025El 5 d'octubre, a les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita
La carxofada
21/01/2025Teatre en famÃlia: Un vestit per a l'emperador, Cia. La Pera Llimonera
02/02/2025A les 18.00 hores, a l'Auditori d'Els Costals
Convocatòria del ple ordinari del 27 de gener de 2025
22/01/2025Caminada popular: Reconstruïm escoles a València
02/02/2025El 2 de febrer, inici de les activitats a les 10.00 hores al parc Folch i Torres.
Consells i mesures de prevenció davant la grip aviar
23/01/2025Amb el descens de les temperatures i l’augment dels moviments migratoris d’aus silvestres, s’ha incrementat la circulació i disseminació del virus arreu d’Europa, motiu pel qual la Generalitat recomana estar alerta davant la potencial incursió de la grip aviar al nostre territori.
Arriba una nova edició del projecte Salut i Feina
23/01/2025El pròxim 7 de febrer a les 10.00 hores tindrà lloc a la sala d’actes de l’Ajuntament la sessió informativa del projecte Salut i Feina, una iniciativa de la Regidoria d’Ocupació que es va posar en marxa l’any passat per primera vegada amb l’objectiu d’enfortir la salut física i emocional de les persones en procés de recerca de feina.
Taller de prevenció de residus: Fem faldilles, bosses i davantals amb texans vells
14/02/2025El 14 de febrer, de 17.00 a 19.30 hores, al Punt Verd
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55