- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Donació de sang i plasma
22/09/2024De 10.00 a 14.00 hores, al Casal de la Gent Gran
5 minuts de silenci de condol per l'assassinat de dues dones
21/08/2024A les 19.00 hores, a la Plaça de l'Església
L’Ajuntament condemna l’assassinat de dues dones i convoca demà cinc minuts de silenci com a mostra de repulsa a la violència masclista
20/08/2024El consistori, que vol expressar el seu més sentit condol a la família i les amistats de les víctimes, també suspèn tots els actes de Festa Major i decreta tres dies de dol al municipi.
Castellbisbal condemna la violència masclista amb cinc minuts de silenci
22/08/2024Més de mig miler de persones es van concentrar ahir a la plaça de l’Església per recordar i homenatjar les dues dones assassinades aquest dimarts, una d’elles veïna del municipi.
Una nova pancarta amb la imatge del fanal de la plaça de l’Església decora el carrer Major
28/08/2024El disseny de la il·lustració és obra d’Aleix Gil Canosa, un jove de 16 anys del municipi a qui l’Ajuntament li agraeix la seva predisposició i el seu talent.
Reunió del Gabinet de crisi per casos de violència masclista
29/08/2024Durant la trobada s’ha fet una valoració del protocol activat al municipi per atendre el cas del feminicidi del passat 20 d’agost i s’han establert les actuacions que es faran a partir d’ara.
15es Jornades de la Gent Gran: Inscripcions activitats i venda d'entrades
18/09/2024Del 18 al 20 de setembre, al Casal de la Gent Gran
Acte institucional de la Diada
11/09/2024A partir de les 10.00 hores, a l'Espai Adjutori Segarra i el Monument 1714
Inscripcions als cursos de l'Oficina de Català de Castellbisbal: antics alumnes
12/09/2024Dies 12 i 13 de setembre, telemàticament o presencialment a l'Oficina de Català.
Inscripció als cursos de l'Oficina de Català de Castellbisbal
03/09/2024Inscripcions als cursos de l'Oficina de Català de Castellbisbal: torn general
16/09/2024Dies 16 i 17 de setembre, telemàticament o presencialment a l'Oficina de Català.
Sol·licitud de participació en procés selectiu per un pla d'ocupació
03/09/2024Sol·licitud de participació en procés selectiu per estabilització mitjançant concurs-oposició
03/09/2024Presentació i acreditació de mèrits per ser valorats en fase de concurs
03/09/2024Sol·licitud de participació en procés selectiu per estabilització mitjançant concurs
03/09/2024Sol·licitud de participació en procés selectiu en comissió de serveis
03/09/2024Sol·licitud d'ajut de personal en actiu a l'Ajuntament de Castellbisbal
03/09/2024Sol·licitud de participació en processos selectius per concurs oposició lliure
03/09/2024Comença una nova temporada d’activitats a l’Illa Esportiva
03/09/2024Durant tot el mes de setembre, la matrícula serà gratuïta per a totes les persones que tramitin l’abonament de la modalitat A que permet l’accés a totes les instal·lacions del complex esportiu i ofereix descomptes en les activitats.
L’Ajuntament commemora la Diada Nacional de Catalunya
04/09/2024L’acte institucional és obert a les entitats i associacions que vulguin participar en l’ofrena floral que enguany, com a novetat, comptarà amb un ball dels gegants de Castellbisbal.
Festa Santa Teresita
28/09/2024A partir de les 21.00 hores al parc de Santa Teresita
Agost 2024. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
05/09/2024Noves dates per al restabliment del servei habitual a les línies R4 i R8 de Renfe
06/09/2024El divendres 13 de setembre està previst recuperar el servei ferroviari entre les estacions de Castellbisbal i Molins de Rei de la línia R4, i el diumenge 15 de setembre entre les estacions de Martorell i Rubí de la R8.
El curs escolar comença amb prop de 2.000 alumnes matriculats a Castellbisbal
06/09/2024El curs escolar 2024-2025 s’ha inaugurat de forma simbòlica amb el tradicional acte conjunt de les comunitats educatives de Castellbisbal i Rubí.
Teatre en família: Imma i Gina
06/10/2024A les 18.00 hores, a l'Auditori d'Els Costals
Música: Manu Guix, en acústic
25/10/2024A les 20.00 hores, a l'Auditori d'Els Costals
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55