- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Ball de fi de Festa Major amb el grup Pelukass - ACTE SUSPÈS
20/08/2024A les 22.00 hores, a l'Envelat del parc Folch i Torres
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Castell de Focs - ACTE SUSPÈS
20/08/2024A les 23.00 hores, a l'avinguda Pau Casals amb Antoni Gaudí
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Comiat de l'Aigua i la Llum - ACTE SUSPÈS
20/08/2024Després del ball de fi de festa, itinerant començant a l'Envelat del parc Folch i Torres
S’engega una campanya per reduir el soroll de les motocicletes
22/07/2024Avui s'inicia una nova campanya a Castellbisbal per combatre la contaminació acústica provocada pel soroll de les motos.
L’Ajuntament incorpora cinc agents pel civisme a la seva plantilla
23/07/2024Totes les persones contractades són veïnes de Castellbisbal i com a agents pel civisme faran tasques per millorar la convivència al municipi.
La Fundació Carles Pi i Sunyer reconeix l’Ajuntament per la seva tasca de divulgació històrica
24/07/2024El projecte de recerca i difusió de la història de Castellbisbal que impulsa l’Arxiu Municipal entra a formar part del Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya.
I tu? Què has fet per la victòria?: Economia de subsistència
17/08/2024Del 17 d'agost al 28 de desembre, al Museu de la Pagesia
Reforç de la plantilla de la Policia Local durant l’estiu
25/07/2024Cinc agents s’han incorporat a la plantilla de la Policia Local per desenvolupar les tasques pròpies del cos al llarg de la temporada d’estiu.
Subvencions per a projectes de cooperació al desenvolupament
25/07/2024Convocatòria del ple ordinari del 29 de juliol de 2024
29/07/2024El Casal de la Gent Gran, refugi climà tic durant l’estiu
29/07/2024Un any més, l’Ajuntament ha habilitat el Casal de la Gent Gran com a refugi climàtic per fer front a les altes temperatures de l’estiu.
Bases Festa Major de l'Aigua i la Llum 2024
30/07/2024En aquest espai podràs consultar les bases de diverses activitats de la Festa Major de l'Aigua i la Llum 2024
Exposició: El ritual de la Festa Major de l'Aigua i la Llum
14/08/2024El 14, 16, 17, 18, 19 i 20 d'agost, a la Sala d'Exposicions d'Els Costals.
S’implementen mesures per combatre l’onada de calor
30/07/2024Davant l’actual onada de calor que està afectant el municipi de Castellbisbal, s’han pres mesures per reduir els riscos associats i millorar la qualitat de vida del veïnat durant aquest episodi de temperatures extremes.
Història de Castellbisbal
31/07/2024Hora del conte: Sota una col 1001 històries
28/09/2024A les 12.00 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Contes menuts: La casa dels sons
19/09/2024A les 17.30 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Bibliolab: Taller orquestra nous sons per a un nou món
05/10/2024A les 11.30 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Taller per adults: Grans històries per a grans persones
10/10/2024A les 17.30 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Exposició bibliogrà fica: Lletres i fà briques
19/09/2024Del 19 de setembre al 20 d'octubre, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Convocatòria d'una plaça d'arquitecte, mitjançant concurs oposició lliure i creació d'una borsa de treball
02/08/2024Xerrades i tallers pel Dia Mundial dels Primers Auxilis - matÃ
18/09/2024De 12.00 a 14.00 hores, a la Sala d'Actes de l'Ajuntament
Xerrades i tallers pel Dia Mundial dels Primers Auxilis - tarda
18/09/2024De 18.00 a 20.00 hores, a la Sala d'Educació. Cap Doctor Joan Planas
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55