- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Prop de mig miler de vots decideixen els Pressupostos Participatius Joves
25/04/2024Entre els projectes guanyadors hi ha un taller de ‘parkour’, una ruta en bicicleta per la natura i la celebració de la ‘Sexmana’
Tot a punt per gaudir dels casals d'estiu
03/06/2024Nova edició del Cicle de passejades per a la gent gran
11/03/2024Castellbisbal és un dels 85 municipis de la província de Barcelona que participa en aquest projecte que vol fomentar l’activitat física entre les persones grans com a eina per millorar la salut.
Modificació del pressupost per afrontar despeses bà siques
30/04/2024El Ple de l’Ajuntament ha aprovat una modificació de crèdit del pressupost municipal del 2024 per poder afrontar l’increment del cost dels subministraments bàsics i el manteniment de serveis.
Reorganització del cartipà s
05/03/2024L’alcaldessa, M. Dolors Conde, va signar el passat 8 de febrer un decret que reorganitza el cartipàs municipal.
Suport a la pagesia catalana
02/04/2024Junts per Catalunya Castellbisbal ha presentat una moció al Ple de suport a la pagesia catalana amb l’adhesió d’Alternativa.
Millores per a les persones afectades per malalties minorità ries
07/03/2024Més de 300.000 persones a Catalunya estan afectades per alguna malaltia minoritària. La xifra puja a 3 milions si parlem de l’estat espanyol i a 30 milions a tota Europa.
Prorrogat el Pla de Salut
02/05/2024El Ple municipal ha donat llum verda a l’aprovació de la pròrroga d’un any del Pla Local de Salut.
Nou regidor de VOX al consistori
05/04/2024Martín Slemenson Mulé és el nou representant del grup municipal de VOX al consistori.
Convocatòria selecció urgent de 9 operaris de Brigada per la Festa Major 2024
15/07/2024Festa Major de l'Aigua i la Llum: Arribada de l'Aigua i la Llum
16/08/2024A les 18.00 hores, des de Can Margarit
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Mostra de la imatgeria festiva
16/08/2024A les 19.00 hores, a la Plaça del Joc
Festa Major de l'Aigua i la Llum: L'Encetada
16/08/2024A les 19.00 hores, des de la Plaça del Joc amb final a la Plaça de l'Església
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Teatre de Festa Major
16/08/2024A les 20.30 hores, a l'Auditori d'Els Costals
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Festival Casa AndalucÃa
16/08/2024A les 21.00 hores, a la pista d'estiu del Casal Cultural i Recreatiu
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Empaitafoc infantil
16/08/2024A les 21.30 hores, a la Plaça de l'Església
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Concert amb Ebri Knight
17/08/2024A les 00.00 hores, a l'envelat del parc Folch i Torres
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Dj NÃ tura
17/08/2024Després del concert d'Ebri Knight, a l'envelat del parc Folch i Torres
Festa Major de l'Aigua i la Llum: L'ofici dels Tres Tombs
17/08/2024A les 10.00 hores, a la quadra dels Amics de Sant Antoni, al costat dels Horts Urbans
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Esmorzar i campionat de tir al plat
17/08/2024A les 10.00 hores, al Camp de tir de la Verdolaga
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Taller d'alimentació saludable
17/08/2024A les 10.00 hores, a la Plaça de l'Església
Festa Major de l'Aigua i la Llum: Campionat de Rummikub infantil i adult
17/08/2024A les 10.00 hores, a la Plaça de l'Església
Festa Major de l'Aigua i la Llum: La Cultura de Mali
17/08/2024A les 10.00 hores, a la Plaça de l'Església
Formació: Entorn Google
30/09/2024FORMACIÓ SUSPESA
Del 30 de setembre al 16 d'octubre, a l'Aula Multimèdia d'Els Costals
Jugatecambiental: Zum, zum, vespes!
15/09/2024A les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Jugatecambiental: El regne animal, invertebrats terrestres
29/09/2024A les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55