- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Juny 2024. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
04/07/2024Butlletà empresarial Castellbisbal. Número 117 - duplicat
21/06/2022Inscripcions a les activitats de l'entitat de la Gent Gran
03/09/2024De 10.00 a 12.00 hores, al Casal de la Gent Gran.
Inscripcions a les activitats de l'entitat de la Gent Gran
05/09/2024De 10.00 a 12.00 hores, al Casal de la Gent Gran.
Inscripcions a les activitats de l'entitat de la Gent Gran
10/09/2024De 10.00 a 12.00 hores, al Casal de la Gent Gran.
Inscripcions a les activitats de l'entitat de la Gent Gran
12/09/2024De 10.00 a 12.00 hores, al Casal de la Gent Gran.
Activitats de l'entitat de la Gent Gran
05/07/2024L'entitat de la Gent Gran organitza, a part de les sortides mensuals i els viatges, diverses activitats que es realitzen de manera setmanal.
Monòleg: Manolito "El Gafas"
13/07/2024A les 19.00 hores, al centre cívic de Can Santeugini.
Balanç primer any del mandat 2023-2027
05/07/2024Calendari curs escolar
El calendari escolar constitueix una eina fonamental per a l’organització i el funcionament de l’any acadèmic en els diferents nivells educatius. L’establiment de les dates d’inici i finalització del curs, així com les vacances i els dies festius, permet als centres educatius, a les famílies i als alumnes planificar les seves activitats amb anticipació, garantint un desenvolupament òptim de les activitats acadèmiques i extraescolars.
Decà leg de la comunicació local
05/07/2024Xarxes socials municipals
05/07/2024Festa de la dona a Salou
19/06/2024Del 18 al 20 d'octubre, a Salou
Sol·licitud del servei maletes telemà tiques
08/07/2024La petició s'ha de fer amb quinze dies d'antelació.
Dona sang i plasma!
20/07/2024De 10.00 a 14.00, i de 17.00 a 21.00 hores, al Casal de la Gent Gran.
Festa Major de l'Aigua i la Llum: 44a edició de la Cursa Solidà ria
18/08/2024A les 10.00 hores, davant d'Els Costals.
Valoració de les trobades d'intercanvi de la Comissió d'Innovació: Sessió 11 de juliol de 2024
10/07/2024Formulari de valoració de la sessió realitzada l'11 de juliol de 2024 a la sala d'actes de l'Ajuntament on es van tractar els següents temes:
- Circuit per la publicació dels convenis signats per l'Ajuntament
- Supòsits per les comunicacions, notificacions i publicacions administratives sobretot vinculats amb expedients de subvencions per concurrència competitiva.
- Com compartir expedients administratius a altres administracions i interessats.
Festa de la diversitat
12/07/2024De 18.00 a 20.00 hores, al Pati de l'Esbarjo
L’Ajuntament dona la benvinguda als nadons de Castellbisbal
10/07/2024L’acte ha comptat amb la participació d’una trentena de famílies que han pogut compartir experiències i fer xarxa.
Castellbisbal participa en la campanya d’estiu del Banc de Sang
11/07/2024Les vacances i la calor poden fer baixar les donacions de sang i plasma, motiu pel qual s’ha organitzat una nova campanya del Banc de Sang a Castellbisbal el proper dissabte, 20 de juliol.
Declaració responsable per fer ús d’articles pirotècnics a l’edifici del campanar de l’església de Sant Vicenç de Castellbisbal
12/07/2024Els autobusos tornen a circular pel carrer Pi i Margall
12/07/2024També es recuperen les parades de transport públic anul·lades per les obres i es posa en marxa una prova pilot per comprovar com conviu la nova zona pacificada amb el pas de l’autobús.
Final de l'Eurocopa masculina de futbol
14/07/2024A les 21.00 hores, al parc de Folch i Torres
Castellbisbal tanca el pressupost del 2023 amb un resultat negatiu
01/03/2024Durant el 2023 l’Ajuntament va gastar més diners dels quals va ingressar. Els ingressos van ser de poc més de 22 milions d’euros i les despeses van superar els 26 milions i mig. Malgrat que es va injectar el pressupost amb més de dos milions i mig d’euros dels estalvis municipals (romanent de tresoreria d’exercicis anteriors), s’ha tancat la liquidació del 2023 amb un dèficit de prop d’un milió i mig d’euros.
Salut i Feina, en marxa
04/03/2024El projecte Salut i Feina aposta per treballar el benestar físic i emocional com a eina indispensable per millorar el procés de recerca de feina.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55