- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Control de paparres
10/06/2024Llibre: La transmissió del domini de Castellbisbal de la famÃlia a l’hospital de la santa creu: poder, memòria i gestió en un senyoriu dels segles XV - XVIII
11/06/2024Campanya Juny 2024
10/06/2024Sorteig d'una targeta regal de 50 €, per bescanviar al DICKY.
L’Institut Castellbisbal guanya un dels premis del festival FIC-CAT
11/06/2024El Festival Internacional de Cinema en Català atorga el premi a la millor producció d’un centre educatiu de secundària a l’alumnat de tercer d’ESO pel curtmetratge ‘Bulos’.
Espai de Formació d'Adults
12/06/2024Romeria de la Casa de Andalucia
15/06/2024A partir de les 14.00 hores, a Can Pedrerol de Dalt
Romeria de la Casa de Andalucia
16/06/2024A partir de les 14.00 hores, a Can Pedrerol de Dalt
L’Ajuntament obre una nova convocatòria de Plans d’Ocupació
12/06/2024Aquesta acció, subvencionada per la Diputació de Barcelona, ofereix quatre places d’agents cívics. El termini de presentació de sol·licituds ja està obert i estarà vigent fins al 19 de juny.
Actuació del cor de gòspel dels tallers del Casal de la Gent Gran
18/06/2024A les 19.30 hores, al Pati de l'Esbarjo
Capsa de música: Alba Delgado
05/07/2024A les 21.45 hores, als Jardins de Can Margarit.
Capsa de música: Henrio
12/07/2024A les 21.45 hores, als Jardins de Can Margarit.
Capsa de música: Big Black Rhino
19/07/2024A les 21.45 hores, als Jardins de Can Margarit.
Capsa de música: Àuria Franch
26/07/2024A les 21.45 hores, als Jardins de Can Margarit.
La piscina d’estiu estrena una zona de descans amb gespa artificial
14/06/2024La temporada de bany s’allargarà fins a l’11 de setembre i avui, primer dia d’obertura de la piscina d’estiu, l’entrada és gratuïta per a tothom.
Consultes públiques actives
19/06/2024Ordenança procediments d'intervenció municipal en l'edificació, en l'ús del sòl i el subsòl (ORPIME)
19/06/2024Participació en una consulta prèvia a l'elaboració o modificació d'una ordenança o reglament
19/06/2024Consultes públiques
19/06/2024Les Consultes Públiques són una iniciativa per potenciar la participació ciutadana en els afers municipals i és un pas més cap a una administració pública més transparent i més oberta. Abans d’aprovar cap ordenança o reglament, la ciutadania ha de poder conèixer-la i fer-hi aportacions que, segons el que estableix la normativa vigent, no seran vinculants. Malgrat això, l’Ajuntament de Castellbisbal es compromet a estudiar totes les aportacions que s’hi facin i a tenir-les en consideració.
- En aquests apartats podeu consultar les consultes públiques actives i un històric de les que s'han realitzat darrerament.
Tall a les lÃnies R4 i R8 de Renfe
21/06/2024Del 24 de juny a l’11 de setembre s’oferirà transport alternatiu per carretera per cobrir el trajecte afectat entre les estacions de Castellbisbal i Molins de Rei de la línia R4, i entre Martorell i Rubí de la R8.
Finalitzen les obres de millora a la zona poliesportiva de Costablanca
21/06/2024Els treballs, que s’han fet per fases, han consistit en la reparació dels ancoratges del mur del passeig Torrent que llinda amb la pista poliesportiva del local social de Costablanca, on s’ha renovat el paviment.
Llibre: Aquell Castellbisbal Vivències, costums i records d’una dècada en blanc i negre (1950-1960)
21/06/2024Tallers d'estiu
08/07/2024A les 18.00 hores, a la Biblioteca Josep Mateu i Miró.
Tallers d'estiu
15/07/2024A les 18.00 hores, a la Biblioteca Josep Mateu i Miró.
Tallers d'estiu
29/07/2024A les 18.00 hores, a la Biblioteca Josep Mateu i Miró.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55