- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Estiu Jove: Taller d'edició de foto i vÃdeo
02/07/2024INSCRIPCIONS TANCADES
Estiu Jove: Taller d'edició de foto i vÃdeo
03/07/2024INSCRIPCIONS TANCADES
Estiu Jove: Taller d'edició de foto i vÃdeo
04/07/2024INSCRIPCIONS TANCADES
Estiu Jove: Curs de manipuladors d'aliments per a joves
05/07/2024D'11.00 a 13.00 hores, al Racó Jove.
Estiu Jove: Taller de poesia creativa
08/07/2024INSCRIPCIONS TANCADES
Estiu Jove: Taller de poesia creativa
09/07/2024INSCRIPCIONS TANCADES
Estiu Jove: Taller de poesia creativa
11/07/2024INSCRIPCIONS TANCADES
Estiu Jove: Taller de poesia creativa
12/07/2024INSCRIPCIONS TANCADES
Estiu Jove: Taller de DJ
15/07/2024De 17.00 a 19.30 hores, al Racó Jove.
Estiu Jove: Taller de DJ
16/07/2024De 17.00 a 19.30 hores, al Racó Jove.
Estiu Jove: Taller de DJ
18/07/2024De 17.00 a 19.30 hores, al Racó Jove.
ÈCDISI: Reconnectem amb la natura de Castellbisbal
05/09/2024A les 18.15 hores, a Can Margarit.
ÈCDISI: Reconnectem amb la natura de Castellbisbal
12/09/2024A les 18.15 hores, a Can Margarit.
ÈCDISI: Reconnectem amb la natura de Castellbisbal
19/09/2024A les 18.15 hores, a Can Margarit.
11a Lan Party
07/09/2024De les 10.00 hores de dissabte a les 17.00 hores de diumenge, a la Sala d'Exposicions d'Els Costals.
Estiu Jove
01/05/2024Europees 2024
28/05/2024Autonòmiques 2024
01/04/2024Xerrada aromaterà pia
01/06/2024De 10.00 a 11.30 hores, al local social de Costablanca.
Romeria de la Casa de Andalucia
14/06/2024Sortida a les 18.00 hores, fins a Can Pedrerol de Dalt
Torneig Boxa Amateur
02/06/2024A les 17.30 hores, al Casal Cultural i Recreatiu
Ornaments teixits amb llanes de colors decoraran el Pati de l’Esbarjo i la Plaça de l’Església
29/05/2024Un grup de dones de l’associació CADA ha elaborat artesanalment i de manera voluntària totes les peces de decoració, que es començaran a instal·lar aquesta setmana.
Històric
10/05/2023Es busquen persones voluntà ries per observar les papallones del parc de l’Ermita
03/06/2024L’Observatori Metropolità de Papallones és una iniciativa de ciència ciutadana que pretén millorar el coneixement de la biodiversitat dels parcs i les platges de l’àrea metropolitana de Barcelona.
Observatori de Papallones
01/06/2023Conferència: Com capturar la mà gia de la natura amb la cà mera de fotos
13/06/2024A les 19.00 hores, a l'Espai Caterina Albert d'Els Costals.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55