- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
XII Fira de la cervesa
25/05/2024A partir de les 12.00 hores, a la Plaça de l'Església
Supernit a les biblioteques
31/05/2024A les 19.00 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró.
Revetlla de Sant Joan: arribada de la Flama del Canigó
23/06/2024A partir de les 20.30 hores, a la Plaça Catalunya.
Revetlla de Sant Joan: Lectura del manifest i encesa de la foguera
23/06/2024A les 21.30 hores, al Parc Folch i Torres.
Revetlla de Sant Joan: Sopar a la fresca
23/06/2024A les 22.00 hores, a la Plaça de l'Església.
Revetlla de Sant Joan: Concert amb Florida i DJ Creus
23/06/2024A les 23.00 hores, a la Plaça de l'Església.
Sant Joan: Ballada de sardanes amb la cobla Osona
24/06/2024A les 19.00 hores, a la Plaça de l'Església.
Valoració de les trobades d'intercanvi de la Comissió d'Innovació: Sessió 13 de juny de 2024
13/06/2024Formulari de valoració de la sessió de presentació del projecte d'elaboració de les Cartes de Serveis de l'Ajuntament de Castellbisbal realitzada el 13 de juny de 2024 a la sala d'actes de l'Ajuntament.
Explosió primaveral
25/05/2024De 10.30 a 23.00 hores, al local social Costablanca
DIM 2024
17/05/2024Ens sumem al Dia Internacional dels Museus amb tallers familiars i una visita guiada al Museu de la Pagesia.
CONSULTEU AQUÍ LA PROGRAMACIÓ
Demostració de Jocs de Rol
25/05/2024De 17.00 a 20.00 hores, al Local Social Costablanca
Corretapes 2024
20/05/2024Prepara't per gaudir de la vuitena edició del Corretapes en diferents establiments de restauració de Castellbisbal.
DEL 31 DE MAIG AL 2 DE JUNY
Es recapten més d’un miler d’euros amb el monòleg solidari d’Edu Mutante i Pablez
20/05/2024Els diners es destinaran a impulsar la recerca sobre la hipomagnesèmia familiar, una malaltia minoritària, d’origen genètic, que afecta directament els ronyons.
Finals nacionals de la Lliga Catalana de Korfbal
26/05/2024A partir de les 16.30 hores, a l'Illa Esportiva
Campanya de Suport a l'Estudiant
22/05/2024Obrim la convocatòria dels ajuts de material escolar, sortides, transport i menjador de la Campanya de Suport a l’Estudiant.
SOL·LICITUDS DEL 27 DE MAIG AL 14 DE JUNY
La Biblioteca amplia el seu horari durant el perÃode d’exà mens finals
22/05/2024Del 27 al 31 de maig i del 3 al 5 de juny l’equipament tancarà a les 22.00 hores per facilitar una sala d’estudi on preparar els exàmens de final de curs i les proves d’accés universitàries.
Top 4: Segona Catalana Infantil Mixta
25/05/202425 i 26 de maig, a dl'Illa Esportiva
Inmocastell
Agència immobiliària amb ampli coneixement de la zona com a professionals amb més i vint anys d'experiència en assessorament.
Oferim el millor servei i confiança.
Pots contactar amb nosaltres i t'ajudarem a vendre o a trobar la casa dels teus somnis.
Restaurant Can Bros
Esmorzars amb entrepans variats i pastes.
Disposem de menú de migdia de cuina de mercat elaborat al nostre restaurant.
Dissabtes esmorzars de forquilla.
De 12 a 14h, hora del vermut, amb degustació de pinxos acabats de fer.
Ambient acollidor i familiar.
Nova prova de les sirenes de risc quÃmic amb alerta a través dels telèfons mòbils
27/05/2024A les 10.00 hores d'aquest dimecres, 29 de maig, sonaran les sirenes d’avís per risc químic del Barcelonès, el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental. A més, s'enviaran alertes als telèfons mòbils.
Convocatòria del ple ordinari del 27 de maig de 2024
27/05/2024Ple municipal
27/05/2024A les 19.00 hores, a la sala de plens de l'Ajuntament.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55