- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Jugatecambiental: Fotografia de natura
18/05/2025El 18 de maig, a les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Jugateca Ambiental: 8è Bioblitz Metropolità . Ciència ciutadana
25/05/2025El 25 de maig, a les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Jugatecambiental: El viatge del Recuc
01/06/2025El 25 de maig, a les 11.30 hores, al Parc de l'Ermita.
Taula rodona: Com a mÃnim, perfectes
10/03/2025El 10 de març, a les 18.30 hores, a la sala polivalent d'Els Costals (antiga sala d'exposicions)
Melé de petanca
11/03/2025L'11 de març, a les 9.30 hores, a les pistes de petanca de l'Illa Esportiva
Espectacle familiar: Memòries lÃquides
14/03/2025Activitat reprogramada per al Mercat Pota-roig dels dies 16 i 17 de maig.
Visita a Vilanova i la Geltrú amb dinar
15/03/2025Activitat reprogramada per al pròxim 26 d'abril
Exposició: La diversitat de la dona l'any 2025
07/03/2025Inauguració el 7 de març, a les 20.00 hores, al Casal de la Gent Gran
Carnestoltes a Costablanca
08/03/2025El 8 de març, a les 17.30 hores, al local social de Costablanca
Febrer 2025. Reforç a Can Costa
25/02/2025Febrer 2025. Reforç a Can Santeugini
25/02/2025Febrer 2025. Reforç a Can CampanyÃ
25/02/2025Febrer 2025. Reforç a Costablanca
25/02/2025Febrer 2025. Reforç a Santa Rita - El Canyet
25/02/2025Febrer 2025. Reforç al nucli urbÃ
25/02/2025Febrer 2025. Reforç a Santa Teresita
25/02/2025Programació Centre Cultural Els Costals
25/02/2025La música de Beth i les obres ‘Els Bons’ i ‘Biològica’, plats forts de la nova temporada d’Els Costals
25/02/2025Les entrades dels espectacles es podran adquirir a partir d’aquest dimecres, 26 de febrer, per Internet a la pàgina d'Els Costals o presencialment a la taquilla d’Els Costals.
En marxa una nova edició de la Jugateca Ambiental al parc de l’Ermita
26/02/2025Aquest diumenge, 2 de març, es donarà el tret de sortida a la nova programació de primavera de la Jugateca Ambiental, un espai al parc de l’Ermita on les famílies amb infants de totes les edats poden compartir una estona de joc i experimentació mentre coneixen els valors de la sostenibilitat.
Quins trà mits puc fer amb el certificat digital?
26/02/2025El 25 i 26 de setembre de 2025
Convocatòria del ple ordinari del 3 de març de 2025
26/02/2025Ple municipal
03/03/2025A les 19.00 hores, a la sala de plens de l'Ajuntament.
Sessió informativa sobre el nou Pla metropolità de mobilitat urbana
13/03/2025El 13 de març, a les 18.30 hores, a la sala de plens de l'Ajuntament
Ampliació de l’horari de l’Illa Esportiva
27/02/2025L’Illa Esportiva ampliarà el seu horari a partir d’aquest mes de març i cada dia, de dilluns a divendres, obrirà les instal·lacions a les 6.00 hores.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55