- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
L’Ajuntament posa en marxa formacions de capacitació digital
19/03/2025L’Ajuntament de Castellbisbal en col·laboració amb la Diputació de Barcelona posa en marxa aquest mes de març un cicle de formacions gratuïtes per capacitar la població en l’àmbit de l’administració electrònica.
Tallers de capacitació digital
19/03/2025Cicle de formacions gratuïtes per relacionar-se telemàticament amb l'Ajuntament.
CONSULTA ELS DIES I HORARIS DELS TALLERS
Valoració de les trobades d'intercanvi de la Comissió d'Innovació: Sessió 20 de març de 2025
20/03/2025Aquest dissabte a Castellbisbal, ‘Cap Butaca Buida 2025’
20/03/2025El Centre Cultural d'Els Costals se suma al repte d’omplir totes les localitats dels teatres d’arreu de Catalunya amb la comèdia “M’esperaràs?” de la companyia Estrena Morena.
Oberta la convocatòria per cobrir la vacant de jutge o jutgessa de pau de Castellbisbal
14/03/2025L’Ajuntament de Castellbisbal ha obert la convocatòria pública per a l’elecció del càrrec de jutge o jutgessa de pau del municipi. Les persones interessades a optar a la plaça poden presentar la sol·licitud i la documentació acreditativa fins al 26 de març.
Convocatòria del procés selectiu d'urgència: Tècnic/a d'Ensenyament
21/03/2025Transport a demanda
23/03/2025Nou servei de bus urbÃ
24/03/2025Nou servei de bus urbà a Castellbisbal amb 4 línies regulars i 2 a demanda que ofereixen cobertura al nucli urbà i les urbanitzacions.
A PARTIR DE L'1 D'ABRIL
Història de Castellbisbal
24/03/2025El pròxim 1 d’abril, l’AMB assumirà el servei de bus urbà de Castellbisbal
24/03/2025El nou servei, que serà operat per l’empresa Direxis TGO, oferirà cobertura tant al nucli urbà com a les urbanitzacions i incorporarà el transport a demanda els caps de setmana i dies festius.
Salut i Feina: La influència de les emocions (Segona sessió)
04/04/2025El 4 d'abril, de 9.30 a 13.30 hores, a la sala de plens de l'Ajuntament
La Volta Ciclista a Catalunya passa per Castellbisbal
25/03/2025La comitiva arribarà al municipi demà dimecres cap al migdia i comportarà afectacions de mobilitat provocades pel tall temporal de la circulació.
Taller de gimnà stica abdominal hipopressiva
05/04/2025El 5 d'abril, a les 11.00 hores, a l'Illa Esportiva
Celebrem el Dia Mundial de l'Activitat FÃsica
07/04/2025El 7 d'abril, a les 11.00 hores, al parc de Folch i Torres
Caminada a Can GalÃ
07/04/2025El 7 d'abril, a les 17.00 hores, sortida des del CAP Joan Planas
Taller de conteterà pia
07/04/2025El 7 d'abril, a les 18.00 hores, a la sala d'educació del CAP Joan Planas
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55