- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Geoportal
08/04/2025Pla d'Ordenació UrbanÃstica Municipal (POUM)
08/04/2025Guia de trà mits
08/04/2025Consulta d'expedients en trà mit
08/04/2025Trà mits d'obres
08/04/2025Normativa urbanÃstica
08/04/2025Les beques als millors treballs de recerca 2025 ja tenen guanyadors
08/04/2025Oriol Cortés, Núria Mumany i Queralb Solé són els joves guanyadors de l’edició d’enguany de les beques als millors treballs de recerca, uns premis que atorga l’Ajuntament a través de la Regidoria de Joventut com a reconeixement a la dedicació i l’esforç dels estudiants.
Sardanes. Ballada de Rams
13/04/2025El 13 d'abril, a les 18.30 hores, a la Plaça de l'Església
Places disponibles en diversos tallers del Casal de la Gent Gran
09/04/2025Totes les persones majors de 16 anys interessades a participar en l’oferta de tallers del Casal de la Gent Gran tenen l’oportunitat del 10 al 17 d’abril d’inscriure’s en els cursos que es van iniciar al gener i que mantenen places disponibles.
Març 2025. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
08/04/2025VIII Trobada Clà ssics Castellbisbal
11/05/2025L'11 de maig, de 9.30 a 13.00 hores, al parc Folch i Torres
Horaris dels equipaments i serveis municipals durant la Setmana Santa
10/04/2025Alguns equipaments i serveis municipals modifiquen els seus horaris habituals d’atenció al públic de cara a les properes vacances de la Setmana Santa. La majoria, però, continuaran prestant els seus serveis amb normalitat els dies laborables.
Presentació de l'audiovisual: Una passejada pel Castellbisbal d'abans i d'ara
10/04/2025Entrevista amb Sant Andreu Televisió
09/04/2025Lliurament de premis Concurs d'Aparadors 2025
10/04/2025Acte institucional 30 anys de l'Institut Castellbisbal
08/04/2025Provisió d'un lloc d'interventor/a, mitjançant nomenament provisional, comissió de serveis i acumulació
11/04/2025Taller de convivència amb gossos
12/05/2025El 12 de maig, a les 18.30 hores, al parc de l'Ermita
Taller de convivència amb gossos
19/05/2025El 19 de maig, a les 18.30 hores, al parc de l'Ermita
Taller de convivència amb gossos
02/06/2025El 26 de maig, a les 18.30 hores, al parc de l'Ermita
Taller de convivència amb gossos
26/05/2025El 19 de maig, a les 18.30 hores, al parc de l'Ermita
Masterclass de Body Pump
25/04/2025El 25 d'abril, a les 17.00 i a les 18.00 hores, a la gespa de la piscina d'estiu.
30 anys de Cultura amb l'Institut Castellbisbal
24/04/2025El 24 d'abril, a les 18.30 hores, a Els Costals
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55