- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Gran Bufet lliure al sud de Catalunya
14/04/2025Festa Major de Santa Rita
23/05/2025Els dies 23 i 24 de maig
Tallers gratuïts per millorar la convivència amb gossos a l’espai públic
16/04/2025Durant el proper mes de maig s’impartiran tallers gratuïts al parc de l’Ermita per millorar la convivència entre gossos i humans i aprendre estratègies per evitar conflictes a l’espai públic.
El servei del bus de reforç dels instituts tornarà a circular després de Setmana Santa
17/04/2025L’autobús farà el trajecte entre les urbanitzacions de Can Santeugini i Costablanca i els instituts a primera hora del matí i al migdia, coincidint amb l’entrada i sortida de l’alumnat.
Campanya informativa sobre la nova taxa de recollida i transport de residus a Castellbisbal
22/04/2025Fins al 23 de juny es posa en marxa una campanya informativa per explicar detalladament el funcionament de la nova taxa de recollida i transport de residus que l’Ajuntament s’ha vist obligat a implantar per donar compliment a la Llei 7/2022 i la Directiva Europea 2018/851.
Caramelles
27/04/2025El 27 d'abril, de 9.00 a 14.00 hores, pels carrers del poble
L’Ajuntament obsequia les escoles i serveis educatius de Castellbisbal amb un lot de llibres per Sant Jordi
23/04/2025L’objectiu de la iniciativa és col·laborar en l’ampliació del fons bibliogràfic dels centres i recursos educatius del municipi, a més de fomentar la lectura i la creativitat entre els infants.
Sol·licitud de pròrroga de parada al mercat setmanal de venda no sedentà ria de Castellbisbal
23/04/2025Convocatòria del ple ordinari del 5 de maig de 2025
28/04/2025Ple municipal
05/05/2025A les 19.00 hores, a la sala de plens de l'Ajuntament.
Els Pressupostos Participatius Joves ja tenen propostes guanyadores
24/04/2025Un total de 190 joves han participat en el procés i han escollit amb els seus vots una quinzena d’activitats que es duran a terme al llarg d’aquest any 2025.
Xerrada: Internet Segura
06/05/2025El 6 de maig, a les 17.00 hores, a l'Institut Escola Les Vinyes
AvÃs de pluges intenses
25/04/2025Reunió del Comitè d’Emergència per gestionar l’apagada general
28/04/2025El Comitè Municipal d’Emergència de l’Ajuntament s’ha reunit aquest migdia per organitzar un dispositiu davant la caiguda del subministrament elèctric que afecta el municipi.
Racó Jove: La Xarxa Humana
07/05/2025El 7 de maig, a les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Torneig de futbolÃ
08/05/2025El 8 de maig, a les 18.30 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Mobilitat Internacional Kahoot
14/05/2025El 14 de maig, a les 18.30 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Cinefòrum
15/05/2025El 15 de maig, a les 18.30 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Joc cooperatiu de bà squet
21/05/2025El 21 de maig, a les 18.00 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Jocs de taula
22/05/2025El 22 de maig, a les 18.30 hores, al Racó Jove
Racó Jove: Torneig Nintendo Switch Sports
29/05/2025El 29 de maig, a les 18.30 hores, al Racó Jove
Castellbisbal dona per finalitzada l’alerta per l’apagada elèctrica
29/04/2025Aquest matí, a les 10.00 hores, s’ha tornat a reunir el Comitè Municipal d’Emergències en una sessió en què s’ha donat per desactivat el Pla de Protecció Civil Municipal PROCICAT per tall greu de subministraments bàsics.
Enquesta Illa Esportiva
29/04/2025Subvencions entitats
30/04/2025Oberta la convocatòria de subvencions a les entitats per a projectes culturals, esportius, juvenils, educatius i veïnals.
DEL 25 D'ABRIL AL 23 DE MAIG DE 2025
La Policia Local deté quatre persones per intentar robar a dues empreses del municipi
30/04/2025La detenció ha estat possible gràcies a la col·laboració dels treballadors de les empreses afectades i a l’alerta emesa per les càmeres de videovigilància instal·lades al municipi.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55