- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Exposició: "L'ètica de les mà quines"
25/04/2025En l'horari d'hivern, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
L’equip de la SÃndica de Greuges até tretze queixes i consultes durant la seva visita a Castellbisbal
03/04/2025Els temes tractats han estat relacionats amb medi ambient, habitatge, tributari, educació i incidències en la gestió i facturació de subministraments bàsics.
Castellbisbal celebra el Dia Mundial de l’Activitat FÃsica i de la Salut amb diverses activitats
03/04/2025L’objectiu de la jornada, que tindrà lloc els dies 5 i 7 d’abril, és fomentar hàbits saludables i sensibilitzar la població sobre la importància de mantenir-se actiu i de cuidar el benestar emocional.
IV Catanbisbal - El torneig
26/04/2025El 26 d'abril, a les 18.00 hores, a l'Espai Margarida Xirgu d'Els Costals
Taller tecnològic familiar: "Com pensen les mà quines intel·ligents?
10/05/2025El 10 de maig a les 11.30 hores, a la Biblioteca Josep Mateu i Miró
Monòleg solidari amb Pepi Labrador
27/04/2025El 27 d'abril, a les 18.00 hores, a l'auditori d'Els Costals
UrbaContes
11/04/2025L'11 d'abril, a les 18.00 hores, al Centre Cívic de Can Santeugini
Joventut posa en marxa les votacions per escollir el grup del concert jove de la Festa Major
07/04/2025La Regidoria de Joventut posa en marxa aquesta setmana un procés participatiu perquè el jovent del municipi decideixi quin grup musical actuarà en el concert jove de la Festa Major, que tindrà lloc el 22 d’agost.
Fes sonar la teva veu: vota el grup del concert jove de Festa Major!
07/04/2025Espai Firal de Sant Jordi
23/04/2025El 23 d'abril, de 10.00 a 20.00 hores, als carrers del nucli antic
L'Hora del Conte de Sant Jordi: Princeses, dracs, cargols i altres animalons
23/04/2025El 23 d'abril, sessions a les 10.30 i les 11.30 hores, al Pati de l'Esbarjo.
Tallers familiars de Sant Jordi al Museu de la Pagesia
23/04/2025El 23 d'abril, d'11.00 a 13.30 hores i de 17.00 a 19.30 hores, al Museu de la Pagesia.
Tallers familiars de Sant Jordi
23/04/2025El 23 d'abril, de 17.00 a 19.00 hores, al Pati de l'Esbarjo.
Exhibició de Hip-Hop
23/04/2025El 23 d'abril, a les 17.45 hores, a l'espai Mary Santpere d'Els Costals.
Exhibició de balls urbans
23/04/2025El 23 d'abril, a les 18.00 hores, a l'espai Mary Santpere d'Els Costals.
Convocatòria de subvencions per entitats esportives
07/04/2025Convocatòria de subvencions per entitats culturals i festives
07/04/2025Convocatòria de subvencions per entitats veïnals
07/04/2025Convocatòria de subvencions per entitats juvenils
07/04/2025Convocatòria de subvencions per entitats educatives
07/04/2025Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55