- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
L'ADF neteja la zona forestal del Revolt del Safareig
16/12/2013Voluntaris de l’ADF han netejat, durant les darreres setmanes, la zona forestal del Revolt del Safareig, al marge de la carretera de l’Estació, just a sota de la fàbrica del marbre.
La Mesa de Mobilitat realitza actuacions per millorar la seguretat vià ria
14/11/2013L’Ajuntament ha donat resposta a diverses peticions i queixes de veïns afectats per problemes de circulació i de seguretat viària reforçant la senyalització i instal•lant pilones per regular el trànsit. La Mesa de Mobilitat també ha encarregat un estudi sobre els trànsit al nucli urbà, especialment al carrer Bellavista.
La Diputació estudia les necessitats d'habitatge social a Castellbisbal
04/11/2013L'Ajuntament de Castellbisbal ha estat un dels dos municipis seleccionats per la Diputació de Barcelona per fer-hi un estudi de provisió d'habitatge social.
Més de 1.200 hores de formació per a aturats
10/01/2014El Servei d’Ocupació de l’Ajuntament de Castellbisbal ha desenvolupat durant el que portem de 2013 diverses accions de formació, de les quals ja n’han finalitzat un total de 10.
Èxit de participació a la Setmana de la Gent Gran
01/11/2013El passat mes d’octubre, Castellbisbal va acollir la celebració de la Setmana de la Gent Gran que, enguany, s’ha completat amb la primera edició dels Jocs Esportius Sènior. La Setmana de la Gent Gran ha estat organitzada per l’Àrea de Benestar Social, en col·laboració amb les regidories de Cultura, Esports, Educació i Salut Pública.
El Consell Solidari assigna 20.000 euros en ajudes al desenvolupament
11/10/2013El Consell Solidari celebrat el passat 10 d’octubre va decidir destinar prop de 20.000 euros a projectes solidaris del Fons Català de Cooperació, especialment a aquells destinats a les zones més desafavorides de l’Àfrica i l’Amèrica Llatina.
Dos membres del Mindundis Team fan un viatge solidari a Etiòpia
21/10/2013Domingo Alonso i Sandra Garcia, dos membres de l’entitat esportiva Mindundis Team, van passar un mes a Etiòpia juntament amb dos esportistes més, tots ells amants de les curses de muntanya, per gaudir de l’esport al mateix temps que col·laboraven en el desenvolupament d’una de les zones més empobrides del món.
La Policia Local realitza més de 18.000 serveis l'any 2013
15/01/2014La majoria dels serveis estaven relacionats amb l'àmbit de proximitat i assistencial.
S'obren les inscripcions per als Tallers de l'Espai de la Plaça
23/01/2014L’Àrea de Benestar Social ha presentat la nova programació dels Tallers de l’Espai de la Plaça que començaran aquest mes de febrer. La principal novetat d’enguany és el curs Iniciació a la tablet que té per objectiu aconseguir que els alumnes aprenguin a obtenir el màxim rendiment de les seves tauletes electròniques adaptant-les als seus gustos i necessitats i podent trobar les aplicacions que els poden ser de més interès.
ClÃnica veterinà ria Via Veterinaria
Clínica veterinària i accessoris
Transportes Iranzo, SA
Excavacions, demolicions.