Adif proposa interrompre la circulació de trens a la línia R4 l’estiu de 2020

Dilluns, 8 de juliol de 2019 a les 00:00

L’anunci de la companyia modifica les previsions inicials de fer talls al servei ferroviari entre Castellbisbal i Martorell durant aquest mes d’agost


Segons informacions comunicades per Adif als mitjans de comunicació, durant l’estiu de 2020 es podria interrompre totalment la circulació dels trens de la línia R4 de Renfe entre Castellbisbal i Martorell.

L’anunci el va fer la companyia pública divendres passat mitjançant un comunicat de premsa on informaven que estan avançant el la planificació per a l’execució de les obres d’implementació de l’ample internacional al tram Castellbisbal – Martorell – Sant Sadurní d’Anoia, indispensable per al desenvolupament i configuració del Corredor Mediterrani a Catalunya.

Tot i que la previsió inicial era fer talls al servei ferroviari entre Castellbisbal i Martorell durant aquest mes d’agost, Adif s’ha replantejat la planificació dels treballs i, fruit de les gestions fetes amb els diferents organismes afectats, començaran aquest estiu amb la primera fase de les obres sense fer interrupcions en la circulació de trens a la línia R4, donat que els treballs es faran en el ramal d’accés a la fàbrica Seat a Martorell i a la terminal Martorell – Seat, on es renovaran les vies, alhora que es rehabilitarà l’antic túnel de Castellbisbal per reobrir-lo al tràfic.

La companyia també ha anunciat que està estudiant diferents alternatives per a les properes fases dels treballs, entre les quals es troba la interrupció total de la circulació de trens de la línia R4 de Renfe entre Castellbisbal i Martorell l’estiu del 2020.

“Amb aquesta solució, la repercussió seria una mica major durant el propi període, però permetria reduir de manera substancial el termini d’execució de les obres”, afirma Adif al comunicat que va fer públic divendres passat.

Segons ha explicat Adif als mitjans de comunicació, el pas del Corredor Mediterrani pel nostre municipi suposa fer unes “obres de gran complexitat tècnica”, especialment a l’hora d’adaptar l’estructura dels túnels de Castellbisbal i Martorell als requeriments tècnics d’interoperabilitat i del tercer carril.

Darrera actualització: 08.07.2019 | 14:31