Mediació en matèria de consum
La mediació en matèria de consum és un procediment voluntari de resolució extrajudicial de conflictes que facilita a les parts d'un litigi (persones consumidores i empresari) trobar punts d'entesa que posin fi al conflicte amb la intervenció d'una persona mediadora, experta en consum, que actua de manera neutral i imparcial.
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.
Objectius
- Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consum.
- Sensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidors.
- Assessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resolució.
- Mediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials.
- Tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria.
Serveis
- Atenció personalitzada.
- Informació sobre els seus i deures com a consumidor o com a empresari.
- Informació general sobre temes relacionats amb el consum.
- Tramitació de denúncies, queixes i reclamacions.