Alerta per onada de calor

Dimarts, 7 de juliol de 2026

Protecció Civil ha activat el PROCICAT en fase d’alerta per onada de calor intensa i per calor nocturna intensa davant la previsió de temperatures molt altes dels pròxims dies. Així mateix, el Pla d'actuació per prevenir els efectes de les possibles onades de calor sobre la salut (POCS) es troba en fase 2 d'alerta.

La previsió del Servei Meteorològic de Catalunya indica que al llarg del dia d'avui, 7 de juliol, i demà, 8 de juliol, és quan poden haver-hi les afectacions per onada de calor més importants. Respecte l'episodi de calor nocturna s'espera afectació durant aquesta nit.
 
Davant aquest escenari, l’accés a les piscines d’estiu serà gratuït avui dimarts i demà dimecres, entre les 21.00 i les 23.00 hores, sempre que no se superi el límit d’aforament establert per motius de seguretat.

Consells per combatre la calor

Es recomana extremar les precaucions durant les hores de més calor i seguir aquests consells d'autoprotecció:
 
  • Hidrateu-vos sovint. Beveu aigua, encara que no tingueu set.  
  • Eviteu sortir durant les hores de més calor.
  • A casa, abaixeu persianes durant el dia i ventileu de nit.
  • Tingueu especial cura de les persones més vulnerables, com la gent gran, els infants i les persones amb problemes de salut.
  • Hidrateu les mascotes i no les passegeu a les hores de més calor.

Refugis climàtics

A Castellbisbal hi ha diversos espais que funcionen com a refugi climàtic durant l’estiu. Són espais que ofereixen una temperatura i un entorn confortable, a més de punts d’aigua potable. Podeu consultar-los a www.castellbisbal.cat/refugisclimatics 
Darrera actualització: 7.07.2026 | 12:15