- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Castellbisbal es torna a mullar per l’esclerosi múltiple
12/07/2023Prop de 90 persones participen en la jornada solidària que va tenir lloc diumenge a la piscina d’estiu de L’Illa Esportiva.
Cap de setmana mà gic: acampada popular i contes
15/07/2023A partir de les 20:30 h, al Centre cívic de Can Santeugini
Cap de setmana mà gic: mà gia i monòleg
15/07/2023A les 22.30 h, al Centre cívic Can Santeugini
Cap de setmana mà gic: esmorzar de germanor
16/07/2023A les 9:30 h, al Centre cívic de Can Santeuigini
Cap de setmana mà gic: quinto
15/07/2023A les 22.00 h, al Centre cívic de Can Santeugini
Cap de setmana mà gic: festa Holi
16/07/2023ANUL·LAT!
Cap de setmana mà gic: vermut del soci
16/07/2023ANUL·LAT!
Festa dels anys 80 i 90
29/07/2023A les 23.00 h, al Centre cívic Can Santeugini
Nova campanya comercial amb motiu de la Festa Major d’estiu
14/07/2023Fins al 4 d’agost es poden aconseguir gratuïtament una bossa i un necesser bescanviant tiquets de compra fets a establiments comercials del municipi per un import total de 50 euros.
Horaris dels equipaments municipals del 18 al 21 de juliol 2023
18/07/2023Espais oberts davant la calor
18/07/2023Del 18 al 21 de juliol, refresca't als equipaments i serveis municipals climatitzats davant l'episodi de calor intensa.
CONSULTEU UBICACIONS I HORARIS
Juliol 2023. Nucli urbÃ
19/07/2023
S'amplien les places d'aparcament al carrer del Mirador del Llobregat
21/07/2023Les obres de senyalització vial també serviran per habilitar un sentit únic de circulació al tram del carrer del Mirador del Llobregat que va des de la rotonda del carrer de l’Areny fins la plaça de Catalunya.
Convocatòria selecció urgent de 7 operaris de Brigada per la Festa Major
21/07/2023El PSC és el partit més votat a les eleccions generals a Castellbisbal
23/07/2023La participació al municipi en aquests comicis ha estat del 69,67 %, uns sis punts inferior a les darreres eleccions generals, celebrades al novembre de 2019.
Arribada de l'aigua i la llum
17/08/2023A les 18.00 h, inici a Can Margarit
Mostra de la imatgeria festiva
17/08/2023A les 18.30 h, a la plaça del Joc
L'Encetada
17/08/2023A les 19.00 h, inici a la plaça del Joc
La baixada
17/08/2023A les 20.30 h, al c. Ametllers, c. Sant Joan i av. Pau Casals
Concert amb Bóssalo
17/08/2023A les 21.30 h, a la plaça del Joc
Nit del Curtcircuit. Acte I: que esclati tot!
17/08/2023A les 22.30 h, inici a La Bassa
Nit del Curtcircuit. Acte II: Sà tira de Festa Major i invocació del Curtcircuit
17/08/2023A les 23.00 h, inici a la Plaça de l'Església
Cinema en remull. Super Mario Bros: la pel·lÃcula
17/08/2023Obertura a les 22.30 h. Inici a les 23.00 h, a la piscina d'estiu de l'Illa Esportiva
Concert amb Banda Neon
18/08/2023A les 00.30 h, a l'Envelat del parc Folch i Torres
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55