- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Espectacle: "Flou papagaio"
19/08/2023A les 19.00 h, al parc de Neus Català
Partit de futbol
19/08/2023A les 19.00 h, al camp de futbol
Juga a l'estil dels anys 80 i 90
29/07/2023A les 18.00 h, al Centre cívic de Can Santeugini
Tabalada de l'empaitafoc
19/08/2023A les 20.45 h, a la plaça del Joc
Festival de la Casa de AndalucÃa
19/08/2023A les 21.00 h, a la pista d'estiu del Casal Cultural i Recreatiu
Inici amb l'arribada del personatge
19/08/2023A les 21.30 h, a la Plaça de l'Església
Nit pirata pels oceans
19/08/2023A les 22.00 h, als jardins de Can Margarit
Empaitafoc
19/08/2023A les 22.00 h, inici a la Plaça de l'Església
Ball de l'empaitafoc amb el grup La loca histeria
20/08/2023A les 00.00 h, a la Plaça de l'Església
Ballera de capsigranys
20/08/2023A les 02.30 h, a la plaça del Joc
Trattore di Transito Sound System
20/08/2023A les 03.45 h, itinerant
Matinades
20/08/2023A les 8.00 h, poble avall i poble amunt, inici a la Plaça de l'Església
Esmorzar de Festa Major
20/08/2023A les 8.00 h, al pati de l'Esbarjo
Melé de petanca de Festa Major
20/08/2023A les 9.30 h, a les pistes de petanca de l'Illa Esportiva
Cursa atlètica infantil de Festa Major solidà ria
20/08/2023A les 9.45 h, circuit urbà, sortida de l'av. Pau Casals davant de l'Escola Montserrat
Cursa atlètica de Festa Major solidà ria
20/08/2023A les 10.00 h, circuit urbà, sortida de l'av. Pau Casals davant de l'Escola Montserrat
Ofici de Festa Major
20/08/2023A les 11.00 h, a l'Església Parroquial
Repic de campanes de Festa Major
20/08/2023A continuació de l'ofici, a la Plaça de l'Església
Acte de recreació històrica
20/08/2023A les 12.30 h, itinerant, inici al Museu de la Pagesia
Concert vermut amb Yolanda Sikara: homenatge a Núria Feliu
20/08/2023A les 13.00 h, al carrer Major (davant de l'antic Cafè l'Aranya)
Torneig de 3x3 del Club de BÃ squet Castellbisbal per a infants i adults
20/08/2023A les 17.00 h, a la pista coberta i pavelló de l'Escola Montserrat
Partit de futbol
20/08/2023A les 18.00 h, al Camp de futbol
XXII Tarda Castellera
20/08/2023A les 18.00 h, a la Plaça de l'Església
Tast d'artesans
20/08/2023A les 18.00 h, al Museu de la Pagesia
Flashmob + Party amb PD Parmigiano + Còctels sense alcohol
20/08/2023A les 18.30 h, itinerant, inici al carrer de l'Onze de Setembre davant del camp de futbol
Daltabaix 2023
20/08/2023A les 19.00 h, a La Bassa
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55