- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Carnaval d'estiu
18/08/2023A les 02.30 h, a l'Envelat del parc de Folch i Torres
Passejada amb carros
18/08/2023A les 10.00 h, a la Plaça de l'Església
Les Destreses Pota-roges
18/08/2023De 10.30 a 12.30 h, al parc de les Destreses (entre la variant i el carrer dels Països Catalans) Can Cases de l'Església
Jocs tradicionals
18/08/2023A les 12.00 h, al pati de l'Esbarjo
Espectacle: "Secrets"
18/08/2023A les 17.30 h, a la pista coberta de l'Escola Montserrat
Els Pasqüeros
18/08/2023A les 17.30 h, inici a la Plaça de l'Església
Tast d'artesans
18/08/2023A les 18.00 h, al Museu de la Pagesia
Havaneres amb Barca de Mitjana
18/08/2023A les 20.00 h, al jardins de Can Margarit
Inici tabalada
18/08/2023A les 21.30 h, inici a la plaça del Joc
Karaoke per Ucraïna
18/08/2023A les 21.45 h, a Can Margarit
Empaitafoc infantil
18/08/2023A les 22.00 h, inici a la Plaça de l'Església
Concert amb Marina BB Face & The Beatroots
18/08/2023A les 23.00 h, a la plaça del Joc
Concert amb El niño de la hipoteca
19/08/2023A les 00.00 h, a l'Envelat del parc Folch i Torres
Concert amb Flashy Ice Cream
19/08/2023Tot seguit, a l'Envelat del parc de Folch i Torres
Dj NÃ tura
19/08/2023Tot seguit, a l'Envelat del parc de Folch i Torres
Torneig de rà pides d'escacs
19/08/2023A les 10.00 h, a la plaça de Joana Raspall d'Els Costals
Circumloqui de la companya Peus de porc
19/08/2023A les 11.00 h, a la Plaça de l'Església
Personalitza't amb el petit pagès!
19/08/2023D'11.30 a 13.30 h, al Museu de la Pagesia
40è concurs de tastavins
19/08/2023A les 12.00 h, al Casal Cultural i Recreatiu
XXVII Campionat joc de bitlles Ronda del Rei
19/08/2023A les 12.00 h al carrer Major, davant del pati de l'Esbarjo
El Tractoret TTXS
19/08/2023A les 12.30 h, inici a la Plaça de l'Església
Arrossada de Festa Major
19/08/2023A les 13.30 h, a la pista de l'Escola Montserrat
Rol en viu: un viatge en el temps per Castellbisbal
19/08/2023A les 17.00 h, itinerant amb cotxe
Nou servei de gandules a la piscina d'estiu de Castellbisbal
24/07/2023L’objectiu és millorar la comoditat dels usuaris davant l’estat actual de la gespa, que té zones deteriorades com a conseqüència de les restriccions de reg.
La cursa dels lents
19/08/2023A les 18.00 h al carrer de Pi i Margall, des de la Plaça de l'Església fins al Museu (La Barana)
Activitats infantils
19/08/2023A les 18.00 h, al parc de Neus Català
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55