- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Convocatòria del ple ordinari del 31 de juliol de 2023
27/07/2023Ple ordinari del mes de juliol
31/07/2023A les 19.00 h, a la sala de plens de l'Ajuntament
Partit de futbol
20/08/2023A les 20.00 h, al Camp de futbol
Concert i ball de 50è aniversari del Casal amb la Cobla Principal de la Bisbal
20/08/2023A les 22.00 h, al Casal Cultural i Recreatiu de Castellbisbal
Concert amb La Central de los Grandes Éxitos
20/08/2023A les 23.00 h, a la Plaça de l'Església
Concert amb Angel de Marelu
21/08/2023Tot seguit, a la Plaça de l'Església
Tallers familiars
21/08/2023A les 11.00 h, a la pista coberta de l'Escola Montserrat
El laberint del cucut
21/08/2023A les 11.00 h, a la pista coberta de l'Escola Montserrat
Carrers de circ
21/08/2023A les 18.00, itinerari, inici a la pista de l'Escola Montserrat
Ballada de sardanes
21/08/2023A les 19.30 h, a la Plaça de l'Església
Sopar fi de festa
21/08/2023A les 21.00 h, a l'Envelat del parc de Folch i Torres
Ball de fi de Festa Major amb l'orquestra Girasol
21/08/2023A les 22.00 h, a l'Envelat del parc de Folch i Torres
Castell de focs
21/08/2023ACTE SUSPÈS
Iniciades les obres de remodelació del pati de l'Escola Bressol La Caseta
27/07/2023Es farà una renovació total de l’espai que inclourà la construcció d’una nova xarxa de sanejament i la creació d’àrees de jocs i d’experimentació com un camí sensorial o un laberint.
Curs Sage Contaplus
20/11/2023Del 20 de novembre al 12 de desembre, a l'aula multimèdia d'Els Costals
Curs d'operador/a de carretó elevador
13/12/2023Del 13 al 18 de desembre
Horaris dels equipaments municipals a l'agost
07/08/2023
A l'agost, alguns equipaments i serveis municipals canvien d'horari.Comunicat de condol
02/08/2023Jugatecambiental. La natura en colors
10/09/2023D'11.00 a 13.30 h, al parc de l'Ermita
Jugatecambiental. Contes en patinet
17/09/2023D'11.00 a 13.30 h, al parc de l'Ermita
Jugatecambiental. A vista d'ocell
24/09/2023D'11.00 a 13.30 h, al parc de l'Ermita
Jugatecambiental. Bioblitz Metropolità : ciència ciutadana
01/10/2023D'11.00 a 13.30 h, al parc de l'Ermita
Jugatecambiental. El regne animal: invertebrats terrestres
08/10/2023D'11.00 a 13.30 h, al parc de l'Ermita
Jugatecambiental. Gossos al parc
15/10/2023D'11.00 a 13.30 h, al parc de l'Ermita
Jugatecambiental. De la Castanyada a Halloween!
22/10/2023D'11.00 a 13.30 h, al parc de l'Ermita
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55