- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Festa Major Can Santeugini: Cloenda
03/09/2023A les 14.00 hores, al local social de Can Santeugini
Festes d'estiu Can Campanyà : Festa dels menuts
31/08/2023A partir de les 18.00 hores, al local social de Can Campanyà
Festes d'estiu Can Campanyà : Festa familiar
01/09/2023A partir de les 18.00 hores, al local social de Can Campanyà
Festes d'estiu Can Campanyà : Nit de germanor
02/09/2023A partir de les 21.00 hores, al local social de Can Campanyà
Festes d'estiu Can Campanyà : Fi de festes
03/09/2023A partir de les 12.00 hores, al local social de Can Campanyà
La piscina obrirà gratuïtament per les nits per combatre la onada de calor
22/08/2023Es podrà accedir gratuïtament a la piscina d’estiu de l’Illa Esportiva de 21.00 a 23.00 hores, a partir d’avui i fins divendres, quan s’espera una baixada de les temperatures.
Consells per els dies de calor
23/08/2023Davant la intensa calor d'aquests pròxims dies, no oblidis hidratar-te i tenir cura de les persones vulnerables del teu entorn.
COM COMBATRE LA CALOR?
Presentació de l'Equip de Govern
20/06/2023Cloenda 18a edició Voluntariat per la llengua i final de cursos de català 2022-2023
20/06/2023Visita alumnat de 5è i 6è. I.E. Les Vinyes
21/06/2023Junta general ordinà ria AICSA
25/06/2023Convocatòria per la provisió d’un lloc de tècnic/a de Recursos Humans mitjançant mobilitat horitzontal interadministrativa
24/08/2023Ple municipal extraordinari
26/06/2023Presentació Pla de Calor (POCS)
28/06/2023Reunió de Salut
28/06/2023Reunió amb representant del sindicat UGT
29/06/2023Reunió amb representants de l'oposició
29/06/2023Dinar Cloenda Club de BÃ squet Castellbisbal
01/07/2023Afectacions amb motiu de La Vuelta Cicilista 2023
27/08/2023Aquest diumenge, 27 d'agost, La Vuelta Ciclista d'Espanya 2023 passarà pel municipi de Castellbisbal, de manera que es produiran algunes afectacions en el transport públic i el tall de la carretera C-243.
La Vuelta 2023
27/08/2023Aquest diumenge, 27 d'agost, La Vuelta Ciclista d'Espanya 2023 passarà pel municipi de Castellbisbal.
CONSULTA LES AFECTACIONS
Audició de sardanes amb la Cobla La Principal de Terrassa
11/09/2023A les 19.00 h, a la Plaça de l'Església
Festa Major Costablanca: Festa infantil i juvenil
23/09/2023D'11.00 a 13.00 h, al local social de Costablanca
Festa Major Costablanca: Festa de l'escuma
23/09/2023De 13.00 a 14.00 h, al local social de Costablanca
Festa Major Costablanca: Sopar amb música ambiental
23/09/2023De 21.00 a 23.00 h, al local social de Costablanca
Festa Major Costablanca: Ball de Festa Major amb Trio Odisea
23/09/2023De 23.00 a 1.00 h, al local social de Costablanca
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55