- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Inscripcions i venda d'entrades per a les Jornades de la Gent Gran
29/09/202328 i 29 de setembre, en horari de matí i tarda, al Casal de la Gent Gran
El Casal de la Gent Gran recupera el seu nom original
27/09/2023L’equip de govern recupera el nom original del local del carrer de Sant Joan amb la voluntat de reconèixer la tasca de la gent gran del municipi i mantenint l’esperit de l’equipament, que quan es va inaugurar fa 12 anys ja es va presentar com un espai sociocultural obert a tothom.
Les jornades de la gent gran començaran diumenge i inclouran actes culturals, esportius i lúdics
27/09/2023Les inscripcions, venda d’entrades i recollida d’invitacions es farà els dies 28 i 29 de setembre, al Casal de la Gent Gran i, a partir del 2 d’octubre, a la taquilla d’Els Costals i una hora abans de l’inici de l’espectacle, si queden entrades.
Visita de l'equip de la SÃndica de Greuges
10/10/2023Durant el matí, presencialment o per via telemàtica
MDSR. Mantenimiemto, diagnosis, servicios y reparaciones, S.L.
Reparació de portacotxes de camions
Voluntaris pel Lecxit
T'apassiona la lectura? Vols dedicar una hora setmanal a un infant? Suma't al voluntariat lector!
Visita la Biblioteca!
07/10/2023A les 12.00 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Visita la Biblioteca!
28/10/2023A les 12.00 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Coordinació institucional per garantir el futur industrial i els llocs de treball a CELSA
29/09/2023L’Ajuntament davant el canvi de titularitat de la companyia, demana a totes les parts implicades que facin els esforços necessaris per salvaguardar la plantilla de Castellbisbal.
Laboratori creatiu: Fent voltes per l'univers
28/10/2023A les 11.30 hores, a la Biblioteca Municipal
Nicolau Copèrnic. 550 anys del seu naixement
18/10/2023Activitat en línia. A les 19.00 hores, a bibliotecavirtual.diba.cat
Hora del conte: "Explica'm una tardor"
21/10/2023A les 12.00 hores, a la Biblioteca Municipal Josep Mateu i Miró
Contes menuts: "El viatge de la tortuga ballaruga"
24/10/2023A les 17.30 hores, a la Biblioteca Municipal
Torneig FC 24
06/10/2023De 17.00 a 19.00 hores, al Racó Jove
Tarda de bà squet
13/10/2023De 17.00 a 19.00 hores, al Racó Jove
Cinefòrum Jove
20/10/2023De 17.00 a 19.00 hores, al Racó Jove
Jocs de taula
27/10/2023De 17.00 a 19.00 hores, al Racó Jove
Sortides laborals al sector de la logÃstica
03/10/2023A les 9.30 hores, a la sala d'actes de l'Ajuntament
Àlbum Festa Major 2023
04/09/2023Festival Castanyada
04/11/2023A les 20.00 hores, al Casal Cultural i Recreatiu
Teatre: "L'habitació de la nena" amb l'Elenc Teatral
03/11/20233 i 4 de novembre, a les 20.00 hores, a l'auditori d'Els Costals
Teatre: "L'habitació de la nena" amb l'Elenc Teatral
04/11/2023A les 20.00 hores, a l'auditori d'Els Costals
Música: Germanor musical entre Andalusia i l'havanera catalana
11/11/2023A les 18.00 hores, a l'auditori d'Els Costals
Teatre familiar: "Les croquetes oblidades"
12/11/2023A les 12.00 hores, a l'auditori d'Els Costals
Teatre: "El tigre"
24/11/2023A les 20.00 hores, a l'auditori d'Els Costals
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55