- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Teatre familiar: "Soc una nou"
03/12/2023A les 18.30 hores, a l'auditori d'Els Costals
L’equip de la SÃndica de Greuges visitarà Castellbisbal el proper 10 d’octubre
04/10/2023L’objectiu d’aquestes visites és escoltar les persones i entitats que vulguin fer-hi consultes o exposar les seves inquietuds en relació a la protecció dels seus drets davant les administracions públiques i les empreses que presten serveis d’interès general.
Setembre 2023. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
05/10/2023Castellbisbal celebra per primera vegada el Dia de la Policia Local
05/10/2023En el transcurs de l’acte s’han lliurat reconeixements al mèrit professional i felicitacions a persones que han destacat durant el darrer any per la seva col·laboració en l’àmbit de la seguretat ciutadana.
Música: "Un Món de Nadales" amb Cris Juanico
16/12/2023A les 19.00 hores, a l'auditori d'Els Costals
Música: Cançons de treball amb l'Escola de Música
20/12/2023A les 17.00 i a les 19.15 hores, a l'auditori d'Els Costals
Teatre: "Els Pastorets de Castellbisbal" amb Molta Comèdia
29/12/2023A les 21.30 hores, a l'auditori d'Els Costals
Teatre: "Els Pastorets de Castellbisbal" amb Molta Comèdia
30/12/2023A les 18.000 hores, a l'auditori d'Els Costals
Música: Concert de Nadal amb la Cobla dels Sons Essencials
01/01/2024A les 19.00 hores, a l'auditori d'Els Costals
Conferència: "Pau Casals: una vida per la música, la llibertat i Catalunya"
19/10/2023A les 19.00 hores, a l'Espai Montserrat Roig d'Els Costals
Conferència: Si la llengua falla, fallarà tot
02/11/2023A les 19.00 hores, a l'Espai Montserrat Roig d'Els Costals
Conferència: "Espectacles de la natura amb mirada cientÃfica: La Bellesa del Cosmos"
16/11/2023A les 19.00 hores, a l'Espai Montserrat Roig d'Els Costals
Conferència: "És Catalunya una societat cohesionada?"
30/11/2023A les 19.00 hores, a l'Espai Montserrat Roig d'Els Costals
Conferència: "La invasió russa i la guerra d'Ucraïna explicada des de dins"
14/12/2023A les 19.00 hores, a l'Espai Montserrat Roig d'Els Costals
Exposició: El meu carrer
06/10/2023Del 6 al 29 d'octubre, a la sala d'exposicions d'Els Costals
Exposició: "Transitar, orientant-se en un món canviant"
11/01/2024De l'11 al 27 de gener, a la sala d'exposicions d'Els Costals
Ruta de records d'oficis i quotidianitat
21/10/2023Sortida a les 10.00 hores, de la plaça de Lluís Companys
Activitats i tallers de records d'oficis i quotidianitat
21/10/2023De 12.00 a 14.00 hores, a la plaça del Joc
XIX La Nocturna
11/11/2023Sortida a les 18.00 hores, de la plaça de Folch i Torres
Encesa dels llums de Nadal
01/12/2023A les 17.30 hores, a la Plaça de l'Església
Fira de Nadal
16/12/2023De 10.00 a 21.00 hores, a la Plaça de l'Església i carrers adjacents
Clubs de lectura infantils
Espai per compartir, d'una manera participativa, la màgia de la lectura a través d'una dinamitzadora que introdueix llibres de diversos estils (àlbums il·lustrats, de narrativa...) i proposa diverses activitats
Clubs de lectura jove
Espai per compartir, d'una manera participativa, una estona de conversa, diversió i reflexió al voltant de lectures comunes de novel·la juvenil
DeBAT a BAT
Llegir i llegir-se és un nou format d'activitat on es viatja per l'art, la literatura i la filosofia a través de l'àlbum il·lustrat i dels materials que conviuen en els kits anomenats BATS.
Exposició "L'abans: oficis i quotidianitat a Castellbisbal"
21/10/2023Durant tot el matí, a la sala d'exposicions temporals del Museu de la Pagesia
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55