- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Ã’rgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
La Catanyada
28/10/2023ACTIVITAT AJORNADA!
Lectura del manifest
10/09/2023A partir de les 21.30 h, al Pati de l'Esbarjo
S’activa una enquesta sobre la Festa Major de l’Aigua i la Llum
29/08/2023El consistori vol conèixer l’opinió de la ciutadania sobre diferents aspectes de la Festa Major, com ara la durada, els espais de les activitats i la programació ofertada.
Teatre familiar: La faula de l'esquirol
08/10/2023A les 18.00 h, a l'auditori d'Els Costals
La nova temporada d'activitats esportives arrenca amb novetats
30/08/2023La setmana vinent començaran les activitats aquàtiques per a adults, així com les activitats especialitzades i les físiques generals, on enguany s’incorporen quatre noves propostes de rutines d’exercicis.
Nou servei d’assessoria emocional jove a Castellbisbal
04/09/2023Es tracta d’un servei confidencial i gratuït, que té com a objectiu orientar i donar eines al jovent per a millorar el seu benestar.
Conte-taller familiar: La pallassa Priska i taller de maquillatge
30/09/2023A les 12.00 h, a la Biblioteca
Acte institucional de la Diada Nacional de Catalunya
11/09/2023A partir de les 10.00 h, a l'Espai Adjutori Segarra
Aquest dijous es farà una prova del nou sistema d’alertes de Protecció Civil a l'à rea de Barcelona
06/09/2023Tots els telèfons mòbils intel·ligents que siguin a Castellbisbal rebran un missatge d'avís de Protecció Civil. En rebre'l, no s'ha de fer res ni trucar al 112; només és una prova per comprovar que el sistema funcionaria correctament en cas d'una emergència real.
Bicifesta: pedalada popular i altres sorpreses
17/09/2023Sortida a les 11.00 h, al parc Folch i Torres
Caminada nocturna familiar i taller de supervivència al bosc
22/09/2023Sortida a les 19.00 h, a Can Margarit
Nota informativa afectacions de mobilitat amb motiu de les obres a Pi i Margall
06/09/2023Les obres al carrer Pi i Margall obliguen a fer canvis de mobilitat a l'avinguda de Molins de Rei
06/09/2023El tram afectat és el situat entre el carrer de Joan Maragall i el de Mossèn Cinto Verdaguer que provisionalment, des d’aquesta setmana i fins a principis d’octubre, serà d’un únic sentit de circulació.
Prop de 2.000 infants i joves comencen el curs escolar a Castellbisbal
06/09/2023El curs escolar 2023-2024 s’ha obert de forma simbòlica amb el tradicional acte conjunt de les comunitats educatives de Castellbisbal i Rubí, que enguany ha tocat celebrar al nostre municipi.
Agost 2023. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
06/09/2023Castellbisbal es solidaritza amb les vÃctimes del terratrèmol al Marroc
10/09/2023L’Ajuntament de suma a les mostres de suport al poble marroquí i convoca un minut de silenci en record de les víctimes aquest dilluns, dia 11, a les 10.30 hores, abans de l’inici de l’acte institucional de la Diada.
Dona el millor de tu, dona sang
24/09/2023De 10.00 a 14.00 h, a l'Espai de la Plaça
Prop d’una vintena d’entitats participen en l’acte institucional de la Diada
12/09/2023Abans de començar l’acte es va fer un minut de silenci en record de les víctimes del terratrèmol que ha sacsejat el Marroc i com a mostra de solidaritat amb la comunitat marroquina.
Prova del nou sistema d’alertes de Protecció Civil a Castellbisbal
13/09/2023Tots els telèfons mòbils intel·ligents que siguin al municipi rebran aquest dijous un missatge d'avís de Protecció Civil. En rebre'l, no s'ha de fer res ni trucar al 112; només és una prova per comprovar que el sistema funcionaria correctament en cas d'una emergència real.
A l’agost, puja la taxa d’atur a Castellbisbal, però es situa en xifres inferiors a les de fa un any
13/09/2023A Castellbisbal, hi ha 504 persones que busquen feina, la majoria de les quals són dones (64%). Per edats, el col·lectiu més afectat per l’atur són els homes i dones de 45 anys o més.
L’oficina d’atenció del Pla Director UrbanÃstic Metropolità arriba a Castellbisbal
14/09/2023Amb cita prèvia, del 18 al 22 de setembre, es podrà consultar a l’Ajuntament el document inicial del PDUM en paper i resoldre els dubtes i les consultes que tingui la ciutadania.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55