- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Espectacle familiar: El Joan sense por
18/02/2024A les 18.00 hores, a l'auditori d'Els Costals
Pla anual de contractació
14/02/2024Ordenança de les prestacions patrimonials públiques no tributàries aplicables a la prestació del servei municipal de clavegueram de Castellbisbal
14/02/2024‘Regreso al futuro’ guanya el premi a la millor comparsa del Carnestoltes 2024
15/02/2024‘Moulin Potarouge’ i ‘Furius Bacon’ s’emporten el segon i el tercer premi del jurat i la comparsa ‘Haz el bien y no mires quién és quién’ és escollida, per votació popular, com la millor disfressa.
Control de la plaga de la processionària
18/02/2024XVIII Jornades d'Astronomia
21/02/2024De 19.00 a 21.00 hores, a l'Escola Mare de Déu de Montserrat.
Taller: Compostatge i adob
02/03/2024A les 11.00 hores, a la Biblioteca Josep Mateu i Miró.
Taller infantil: el malbaratament d'aliments
02/03/2024ACTIVITAT SUSPESA
Assaig de Caramelles
24/02/2024De 16.00 a 17.00 hores, a les Sales Parroquials.
Presentació del curt "Jo soc així"
01/03/2024A les 18.00 hores, a l'espai Montserrat Roig, Els costals.
Teatre: El Joc de la Veritat
16/03/2024A les 20.00 hores, a l'Auditori d'Els Costals
Xerrada: Alimentació conscient
26/02/2024De 17.00 a 18.00 hores, a l'IE Les Vinyes
Curset sardanes
23/02/2024De 19.00 a 20.00 hores, a les sales parroquials.
Assaig de Caramelles
02/03/2024De 16.00 a 17.00 hores, a les Sales Parroquials.
Assaig de Caramelles
09/03/2024De 16.00 a 17.00 hores, a les Sales Parroquials.
Assaig de Caramelles
16/03/2024De 16.00 a 17.00 hores, a les Sales Parroquials.
Assaig de Caramelles
23/03/2024De 16.00 a 17.00 hores, a les Sales Parroquials.
Assaig de Caramelles
06/04/2024De 16.00 a 17.00 hores, a les Sales Parroquials.
Curset sardanes
01/03/2024De 19.00 a 20.00 hores, a les sales parroquials.
Curset sardanes
08/03/2024De 19.00 a 20.00 hores, a les sales parroquials.
Curset sardanes
15/03/2024De 19.00 a 20.00 hores, a les sales parroquials.
Curset sardanes
22/03/2024De 19.00 a 20.00 hores, a les sales parroquials.
Castellbisbal se suma a l’acció cultural ‘Cap Butaca Buida’
21/02/2024La iniciativa vol convertir-se en la festa popular de les arts escèniques i neix amb la voluntat d’omplir totes les butaques dels teatres de Catalunya el proper dissabte 16 de març de 2024.
Campanya per combatre la processionària del pi
26/02/2024S’estan instal·lant trampes als pins de zones verdes municipals on es detecten erugues i es retiren manualment els nius que s’observen, com a mesura complementària als tractaments fitosanitaris que es van fer a la tardor i que ara es tornaran a aplicar en algunes zones
Dia d'Andalusia: Ofrena floral
01/03/2024A les 17.30 hores, a l'Olivera del Parc de les Destreses.
Festival del Dia d'Andalusia
02/03/2024De 9.00 a 14.30 hores, a la pista interior del Casal Cultural i Recreatiu.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55