Servei de Protecció Civil
A l’Ajuntament de Castellbisbal hi ha un tècnic qualificat, integrat dins del departament de Seguretat Ciutadana, i coordinat amb la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat, CECAT (centre d’emergències de Catalunya), l’AVPC, l’ADF i altres serveis públics d’emergències.
L’estructura de Protecció Civil Castellbisbal es complementa amb el Comitè d’emergències i CECOPAL (encarregat de gestionar les actuacions en cas d’emergències) i la Comissió de Protecció Civil (destinada a realitzar un seguiment consultiu, deliberant i coordinador de les directrius a seguir)
Entre les diferents tasques que es realitzen estan les de:
- Formar, informar i fer difusió a la població, escoles, etc.
- Elaborar i mantenir el Pla d’Emergències Municipal
- Estar atent a qualsevol risc i coordinar les accions a prendre
- Informar i coordinar els Plans d’Autoprotecció de les empreses, establiments o actes que tinguin una afectació important
- Elaborar un sistema efectiu d’avís a la població
- Realitzar i coordinar simulacres
- Proveir dels elements mínims de resposta davant possibles emergències
- etc.
En cas que detecteu qualsevol perill, accident o emergència heu de trucar al telèfon del 112 i, si es pot, també al de la Policia Local (Centre receptor d’alarmes).
Tingueu cura i feu cas dels consells de seguretat