- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- home
-
Ajuntament
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
- Retiment de comptes
- Govern
- El Ple
- Junta de Govern Local
- Òrgans de govern
- Òrgans de participació
- Commemoració Dies Internacionals i Mundials
- Manifestos
- Oferta pública d'ocupació i convocatòries de personal
- Normativa
- Convenis i subvencions
- Protocols
- Organització administrativa
- Plans i programes
- Tauler d'anuncis
- Pressupost municipal
- Relació de contractes
- Canals d’alertes i sistema intern d’alertes (SIA)
- Seu electrònica
- Patrimoni de l'Ajuntament
Consum
1. Què és l’OMIC?
L’oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei de la regidoria de consum de l’Ajuntament de Castellbisbal per ajudar als consumidors i usuaris a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l’assessorament i la recepció de reclamacions en temes de consum
Una OMIC és un servei municipal, d’atenció directa i gratuïta, a través del qual els ciutadans de Castellbisbal, o els que hagin mantingut una relació de comerç al municipi, poden sol•licitar informació sobre la problemàtica que com a consumidors, pugui afectar-los.
.
Definició de consumidor: són consumidors les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat o residència que, com a destinataris finals, fan l"adquisició, fan ús o gaudeixen, dins el territori de Catalunya, de béns i de serveis per a llur consum o ús particular, familiar o col•lectiu, sempre que el proveïdor tingui caràcter empresarial o professional o sigui la mateixa Administració pública.
2. Objectius
Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consumSensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidorsassessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resoluciómediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria
3. Els serveis que ofereix la OMIC són:
Atenció personalitzada
Informació al ciutadà sobre els seus drets i deures com a consumidor o com a empresariInformació general sobre temes relacionats amb el consum
Tramitació de denúncies
Quan el consumidor es considera perjudicat o víctima d’un frau o engany. El que es pretén és donar a conèixer uns fets i així evitar un perjudici general en matèria de consumL’OMIC ofereix la possibilitat de tramitar les denúncies a l’organisme administratiu públic corresponent, per a què aquest intervingui i sancioni els fets que puguin constituir infraccions en matèria de disciplina de mercats o de protecció del consumidor
Tramitació de queixes i reclamacions
Estudi de les queixes i reclamacions de les persones consumidores domiciliades en llur demarcació territorial o les referents a establiments radicats en llur àmbit territorial.L’OMIC tracta de donar satisfacció a la problemàtica mitjançant la mediació o conciliació de les parts en determinats casos, sempre que no s’hagi produït intoxicació, lesió o mort ni hi hagi indicis racionals de delicte.S’ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.Recordem els passos a seguir per presentar una queixa o reclamació
La persona consumidora ha de reclamar:
Demanant un full oficial de reclamació / denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. Un cop emplenades les dades, cal que s’adjuntin tots els documents rellevants relacionats amb la denúncia o reclamació efectuada (factures, tiquets, pressupostos, contractes, etc..), i també les proves que es puguin aportar (informes pericials, fotos, publicitat,...)Si es tracta d’un servei bàsic, trucant al servei telefònic gratuït d’atenció al client.
En tots els casos, les empreses han de garantir que la persona consumidora tingui constància, per escrit o en qualsevol suport durador (p.ex: un número de referència de la reclamació), de la presentació de qualssevol mena de queixa o reclamació que afecti al funcionament normal de les relacions de consum.
El més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini d’1 MES des que s’ha presentat la queixa o reclamació, l’establiment o empresa ha de donar resposta al seu client.
Si no rep una resposta satisfactòria en el termini d’1 MES, la persona consumidora pot presentar una reclamació / denúncia a
- l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor del seu municipi (OMIC)
Recordar que cal demanar hora de visita a la OAC de CAN MARGARIT (93.772.00.55), en horari de dilluns a divendres de 8.15 a 13.45h i dimarts, dimecres i dijous de 16.15h a 18.45h), i en qualsevol horari, a la pàgina web municipal www.castellbisbal.cat, mitjançant el document full de reclamacions sobre consumTambé podeu fer arribar la vostra reclamació, degudament signada a l’adreça de correu electrònic salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat (en aquest cas, cal que el document estigui escanejat i s’adjuntin tots els documents que indiqueu en el full de reclamacions)
-les oficines de l’Agència Catalana del Consum si no tenen accés a cap OMIC.
Per correu postal o personalmentO bé a través de la web www.consum.cat , emplenant el formulariRecordeu que heu de deixar molt clara la data en què es va presentar la reclamació a l'empresa corresponent i la resposta que us varen donar.
- a la pàgina de l'Agència Catalana del Consum
Setè concurs: Random relats 2024
01/03/2024Fins el 14 d'abril, envia el teu relat vía correu electrònic.
Nocturn
01/03/2024Fins a les 00.00 hores, al Racó Jove.
Les cares del 8M
07/03/2024De 18.00 a 19.00 hores, al Racó Jove.
La torre dels espaguetis
14/03/2024De 18.00 a 19.00 hores, al Racó Jove.
Cinefòrum
15/03/2024De 17.00 a 20.00 hores, al Racó Jove.
Cuidem-nos un ou
21/03/2024De 18.00 a 19.00 hores, al Racó Jove.
Improshow
28/03/2024De 18.00 a 19.00 hores, al Racó Jove.
Catàleg d'exposicions
29/02/2024Vídeos. Reportatges sobre la història de Castellbisbal
01/03/2024Tornen les activitats de la Jugatecambiental al Parc de l’Ermita
01/03/2024Aquesta edició compta amb nous tallers i activitats relacionades amb les energies renovables i la biodiversitat i amb un espai de jocs que s’ha equipat amb nous jocs de gran format.
Acords del Ple municipal de febrer de 2024
29/02/2024L’aprovació dels convenis per cedir l’ús de vehicles municipals a l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil i l’Agrupació de Defensa Forestal i la presentació de dos mocions, una de suport a la pagesia i un altra dedicada a les malalties minoritàries han estat els punts més rellevants del ple ordinari del mes de febrer.
Poesia en veu alta: Micròfon obert
21/03/2024A les 19.00 hores, a la Biblioteca Josep Mateu i Miró.
Restablert el sentit de circulació de vehicles als carrers de Sant Mateu i de Santiago Rusiñol
04/03/2024La circulació al carrer de Pi i Margall també es restableix en part, gràcies a l’obertura parcial de l’espai en obres de la cruïlla amb el carrer de l’Estació.
Nota informativa obres al carrer de Pi i Margall
01/03/2024Castellbisbal organitza una jornada per donar visibilitat a les malalties minoritàries
05/03/2024Durant la jornada s’han recaptat un total de 700 euros que es destinaran a la investigació de les malalties minoritàries a través de dues entitats locals: la Fundació Hipofam i ImpulsaT.
Visita de l'equip de la Síndica de Greuges
21/03/2024Durant el matí, presencialment o per via telemàtica
Teoria carnet logística: Carretó elevador
11/03/2024De 9.00 a 13.30 hores, a la Sala Multimèdia d'Els Costals de Castellbisbal.
Teoria carnet logística: Carretó elevador
14/03/2024De 9.00 a 13.30 hores, a la Sala Multimèdia d'Els Costals de Castellbisbal.
Teoria carnet logística: Pont Grua
20/03/2024De 9.00 a 13.30 hores, a la Sala Multimèdia d'Els Costals de Castellbisbal.
Pràctica carnet logística: Pont Grua
22/03/2024De 8.00 a 13.00 hores, a IFTEM, a Cornellà de Llobregat.
Febrer 2024. Evolució i distribució de l'atur i demandants d'ocupació
06/03/2024Campanya Març 2024
01/03/2024Sorteig d'un mocador, una bossa, una banderola i una polsera.
Campanya Març 2024
06/03/2024Sorteig d'un mocador, una bossa, una banderola, i una polsera.
Convocatòria per cobrir amb caràcter interí el lloc de treball de Tresorer/a, subescala Intervenció Tresoreria, mitjançant el sistema de concurs oposició lliure, amb constitució de borsa
06/03/2024Xocolatada solidària: per la recerca del càner infantil
15/03/2024A les 16.30 hores, a l'Escola Mare de Déu de Montserrat.
Música: (Terriblement!) CARS
06/04/2024A les 19.00 hores, a l'Auditori d'Els Costals.
Darrera actualització: 14.04.2022 | 13:55