Mediació en matèria de consum

La mediació en matèria de consum és un procediment voluntari de resolució extrajudicial de conflictes que facilita a les parts d'un litigi (persones consumidores i empresari) trobar punts d'entesa que posin fi al conflicte amb la intervenció d'una persona mediadora, experta en consum, que actua de manera neutral i imparcial.

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) ofereix un sistema voluntari en què les dues parts, el consumidor que reclama i el comerciant o prestador del servei reclamat, han d’arribar a un acord com a via per resoldre la reclamació plantejada.

Objectius

  • Informar i orientar sobre temes relacionats amb el consum.
  • Sensibilitzar a la població dels seus drets i deures com a consumidors.
  • Assessorar en les reclamacions presentades en matèria de consum i orientar cap a diferents vies de resolució.
  • Mediar entre comerciants i consumidors per arribar a acords extrajudicials.
  • Tramitar les reclamacions administratives en temes de consum, quan no és possible la mediació o aquesta no és satisfactòria.

Serveis

  • Atenció personalitzada.
  • Informació sobre els seus i deures com a consumidor o com a empresari.
  • Informació general sobre temes relacionats amb el consum.
  • Tramitació de denúncies, queixes i reclamacions.

Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC)

C. Major, 103 - 08755 Castellbisbal - Barcelona
Telèfon: 93 772 00 55
Adreça electrònica: salutpublicaiconsum@castellbisbal.cat
Horari:  
Cal demanar hora.
Dilluns a divendres, de 8.00 a 14.30 h. Dimarts i dimecres, de 16.00 a 18.00 h.
Als mesos de juliol i agost, només horari de matí: de 8.00 a 14.30 h.
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 25.05.2023 | 11:42